wielkie muuu. nie musisz być perfekcyjny - masz być nadzwyczajny ebook, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tykypyfyfy.xlx.pl
  • Podobne

     

    wielkie muuu. nie musisz być perfekcyjny - masz być nadzwyczajny ebook, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    6
    SPIS TREŚCI
    ZBURZYĆ MUR .................................................................... 69
    MÓWIĄ, ŻE JESTEM EKSTREMISTĄ ................................... 71
    NADZWYCZAJNA GERTRUDA BELL .................................... 75
    O TRZY KROKI Z PRZODU ................................................... 79
    KLIENCI PANA BUTTA ......................................................... 81
    CZEGO KONKRETNIE SIĘ BOISZ? ........................................ 85
    JEDYNA RZECZ, KTÓREJ NIE MOŻESZ
    POBRAĆ Z INTERNETU .................................................. 87
    KRZYWA GAUSSA ............................................................... 91
    STRACH A OBAWA ............................................................. 93
    ZBYT BOGATY, ZBYT CHUDY… ZBYT EFEKTYWNY? ............ 95
    WYJDŹ! ............................................................................. 101
    NIE BĄDŹ JAK PETE! ......................................................... 107
    DZIESIĘĆ PRZYKAZAŃ
    POCZĄTKUJĄCEGO PRZEDSIĘBIORCY ........................ 111
    GOTTA SERVE SOMEBODY ............................................... 115
    DAWKA ORYGINALNOŚCI ................................................. 117
    CZEGO FIRMA MOŻE SIĘ NAUCZYĆ OD TANCERZY? ........ 119
    KAŻDY POTRZEBUJE DACHU NAD GŁOWĄ ...................... 123
    GDZIE RODZĄ SIĘ POMYSŁY? ........................................... 125
    NASTĘPNY KOD LEONARDA DA VINCI? ............................ 135
    CZY ZNASZ ARTHURA RUBINA? ....................................... 137
    RON JOHNSON NIE JEST GENIUSZEM…
    ALE CODZIENNIE ZATRUDNIA GENIUSZY ................... 141
    DWA RODZAJE ORGANIZACJI .......................................... 143
    ZACZĄĆ TANIO I SZYBKO ................................................. 147
    STEVEN SAVAGE NIE JEST BARDZIEJ KREATYWNY
    NIŻ TY .......................................................................... 149
    PROBLEMY Z KOMPROMISEM .......................................... 151
    POTĘGA GŁUPICH POMYSŁÓW ......................................... 155
    NA ZEWNĄTRZ I DO ŚRODKA ........................................... 163
    UCZEŃ, KTÓRY STAŁ SIĘ NAUCZYCIELEM ........................ 169
    POZBĄDŹ SIĘ PORTIERÓW ............................................... 173
    PRZESTAŃ BYĆ ZWYCZAJNY ............................................ 177
    SPIS TREŚCI
    7
    NADZWYCZAJNOŚĆ WSPOMNIEŃ .................................... 181
    POTĘGA MAŁYCH KROKÓW .............................................. 185
    ODWAŻNY LOT MAŁEGO MAKSA ..................................... 193
    NIE WSZYSTKO WSZĘDZIE JEST TYM SAMYM ................. 197
    NUDNE .............................................................................. 201
    TRZY PODSTAWOWE ZASADY W ŻYCIU
    (ZNAJDUJĄCE ZASTOSOWANIE DO WSZYSTKIEGO) .... 203
    CHEVY CHASE I BILL MURRAY .......................................... 205
    TO NIE JEST KOLEJNA HISTORIA O IPODZIE .................... 207
    ŻONGLOWANIE JEST W ISTOCIE CZYMŚ INNYM,
    NIŻ MYŚLISZ ................................................................ 213
    POWOLNE PODEJMOWANIE NIEWŁAŚCIWYCH DECYZJI ....215
    BOB NOSI RAJSTOPY ........................................................ 217
    TROSKA! ........................................................................... 221
    POKONAĆ GRAWITACJĘ ................................................... 223
    CO MIERZYSZ? .................................................................. 229
    HELL’S ANGELS PRZY KAPITAŃSKIM STOLIKU ................. 231
    SADŹ KAMIENIE! ............................................................... 233
    CZY WIĘKSZE ZNACZY LEPSZE? ....................................... 237
    ZABAWA ........................................................................... 239
    WERSJA 1.0 ...................................................................... 241
    DAWID (I GOLIAT) ............................................................. 243
    ŚWIETNE POMYSŁY W ŁÓŻKU ........................................... 245
    DLACZEGO PYTAĆ „DLACZEGO”? ..................................... 247
    ROZMOWY O POGODZIE ................................................... 251
    ŻADNYCH GWARANCJI ..................................................... 255
    OKRESOWA TABELA RÓŻNIC ............................................ 257
    ZAWSZE GOTOWY! W OBRONIE WŁASNEJ GOTOWOŚCI ...259
    CO DALEJ? ........................................................................ 263
    O AUTORACH: GRUPA TRZYDZIESTU TRZECH ................. 265
    PODZIĘKOWANIA .............................................................. 271
    HARRY HOUDINI
    BYŁ KIEPSKIM ILUZJONISTĄ
    H
    istorycy badający dzieje wielkich iluzjonistów są zgod-
    ni, że Houdini pokazywał znane wszystkim mecha-
    niczne sztuczki, nie wykazując zbyt wiele talentu, i nie miał
    charyzmy tak charakterystycznej współczesnym mu wielkim
    iluzjonistom.
    Mimo wszystko sądzę, że gdybym poprosił Cię o podanie
    nazwiska sławnego iluzjonisty, mógłbym z dużym prawdopo-
    dobieństwem przewidywać, że odpowiesz: Houdini.
    Jak mu się to udało? W jaki sposób kiepski iluzjonista
    osiągnął tak spektakularny sukces?
    Odpowiedź na to pytanie jest prosta:
    Houdini nie był ilu-
    zjonistą
    .
    Harry Houdini stworzył zupełnie nowy rodzaj wodewilo-
    wej atrakcji: zamiast starać się być iluzjonistą, został mistrzem
    ucieczek. Tłumy przybywające na jego pokazy nie były zainte-
    resowane widokiem rozcinania przypadkowej kobiety na dwie
    połowy. Były natomiast zafascynowane tym, jak Houdini drwi
     26
    WIELKIE MUUU
    ze śmierci. Publiczność chciała oglądać, jak wykorzystuje swoją
    osobę jako najważniejszy element całego przedstawienia.
    Jeden z jego przełomowych występów odbył się w Anglii.
    Houdiniemu rzucono wyzwanie uwolnienia się z zupełnie
    nowego zestawu kajdanek, z których podobno nie można było
    się uwolnić (wyzwanie to rzucił zresztą znany ślusarz — należy
    zauważyć, żeby była to sytuacja dość niezwykła). Na początku
    Houdini się wahał, jednak do wyrażenia zgody skłoniły go
    ostatecznie prośby ze strony publiczności.
    Houdini spędził pół godziny w umieszczonej na scenie
    małej izolatce, po czym wyszedł ponownie do publiczności
    i zapytał, czy można mu zdjąć kajdanki, gdyż chciałby zdjąć
    z siebie swój ciężki, wełniany płaszcz (na scenie było bardzo
    gorąco, a kajdanki miały zostać potem ponownie założone).
    Zebrany tłum zaczął wściekle wykrzykiwać, że nie da się nabrać
    na sztuczki Houdiniego. Mistrza trudno było jednak wypro-
    wadzić z równowagi. Ze spokojem, zębami wydobył z płaszcza
    żyletkę, po czym na oczach tłumu pociął całe okrycie na ka-
    wałki. Z grymasem na twarzy powrócił do swojej izolatki. Po
    godzinie wynurzył się z niej triumfujący, trzymając nad głową
    otwarte kajdanki.
    Decyzję Houdiniego, że zamiast iluzjonistą zostanie mi-
    strzem ucieczek, uznano powszechnie za zawodowe samobój-
    stwo. Nie istniał przecież rynek przedstawień opartych na
    ucieczkach, nie było na nie popytu.
    Nikt nigdy wcześniej tego
    nie robił.
    Nikt nie wiedział, ile można na tym zarobić, nikt też
    nie umiał określić, jak długie powinny być takie przedstawie-
    nia i jak bardzo będą wymagające.
    Czyż można było przypuszczać, że Houdini odniesie sukces,
    spędzając półtorej godziny na wykonywaniu jednej sztuczki,
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com