witryny nie do ukrycia. jak zbudować stronę, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Rozdział 3. Strategie po stronie serwera ........................................... 65 Znaczenie nazw plików i folderów .......................................................................... 66 Wybór nazw domen i zarządzanie nimi ................................................................. 67 Rozwiązanie problemu kanonicznego Google ............................................... 68 Budowanie adresów URL przyjaznych wyszukiwarkom ..................................... 71 Proste rozwiązanie ............................................................................................. 71 Przenoszenie stron i domen poprzez przekierowanie 301 .................................. 75 Własne strony 404 ułatwiają powrót na właściwą ścieżkę ..................................... 77 Jak zrobić udaną stronę obsługi kodu 404 ..................................................... 78 Optymalizacja wydajności indeksowania ............................................................. 79 Pamięć podręczna i buforowanie plików ....................................................... 81 Zarządzanie rozmiarem pliku ........................................................................... 86 Kompresja plików za pomocą Gzip ................................................................. 89 Redukcja liczby żądań HTTP ........................................................................... 92 Diagnostyka z wykorzystaniem YSlow ............................................................ 93 Sterowanie procesem indeksacji przez plik robots.txt ........................................ 94 Rozdział 4. Tworzenie treści przyciągającej internautów ................... 97 Treść wciągająca (użytkowników) .......................................................................... 98 Historia Tomka ................................................................................................... 98 Treść — prawo przyczyny i skutku ....................................................................... 100 Framework CSS zwany Blueprint .................................................................. 100 Otwarta treść rodzi uznanie ........................................................................... 102 Treść ze znakiem jakości ....................................................................................... 103 Pozostań w temacie ........................................................................................ 103 Wypełnij niszę .................................................................................................. 104 Zachowaj żarliwość i autorytatywność ......................................................... 104 Bądź godny zaufania ....................................................................................... 105 Odwołaj się do zainteresowań czytelników ................................................. 106 Bądź oryginalny ................................................................................................ 107 Użyj odpowiedniej formy wyrazu ................................................................... 108 Bądź regularny ................................................................................................. 109 Wszystkie drogi prowadzą do treści ..................................................................... 109 Treść ma wiele aromatów ...................................................................................... 111 Blogi ................................................................................................................... 112 Artykuły, analizy przypadku i raporty ............................................................ 113 Biblioteki linków .............................................................................................. 115 Szablony dokumentów, przykłady kodu źródłowego i inne narzędzia ..... 115 Recenzje i rekomendacje ................................................................................ 116 Treść subskrybowana (RSS) .......................................................................... 117 Treść generowana przez użytkowników (UGC) ........................................... 118 8 Pozycjonowanie słów kluczowych w treści ......................................................... 120 Badanie i wybór słów kluczowych ................................................................. 120 Pozycjonowanie słów kluczowych ....................................................................... 125 Obliczanie gęstości słowa kluczowego ........................................................ 126 Strategie rozwijania treści ..................................................................................... 127 Wyświetlanie treści RSS na witrynie ............................................................ 128 Inne zastosowania RSS .................................................................................. 135 Zastosowanie systemu RSS do tworzenia biblioteki linków ..................... 137 Rozdział 5. Budowanie wyszukiwalnego bloga ................................143 Blog — najlepsze praktyki związane z wyszukiwalnością ................................ 144 Pisz regularnie na ten sam temat .................................................................. 145 Używaj często linków, w tym linków do innych wpisów, z uwagi na trackback ................................................................................... 145 Utwórz własny szablon dla bloga .................................................................. 146 Umieść słowa kluczowe w tytułach swoich wpisów .................................. 146 Podziel archiwum na tematy .......................................................................... 147 Streszczaj wpisy, by ułatwić nawigację ........................................................ 148 Dodaj sekcję z popularnymi wpisami ........................................................... 149 Dodaj sekcję z ostatnimi wpisami ................................................................. 150 Powiedz ludziom, kim jesteś i o czym jest Twój blog ................................. 150 Propaguj kanał RSS ........................................................................................ 151 Dodaj linki do starszych wpisów ................................................................... 151 Zachęć użytkowników, by podzielili się Twoją treścią z innymi ................ 152 Kieruj użytkowników do pokrewnych wpisów ............................................. 153 Indeksacja treści zduplikowanej .................................................................... 153 Wykorzystanie WordPress ..................................................................................... 154 Instalacja wtyczek WordPress ....................................................................... 156 Tworzenie własnych motywów graficznych ................................................. 156 Jak poprawić wyszukiwalność bloga na WordPress ......................................... 157 Definiowanie serwisów aktualizacyjnych ..................................................... 157 Remapowanie adresów URL typu Permalink .............................................. 159 Wykorzystanie kategorii do archiwizacji tematycznej ................................ 161 Streszczenia wpisów ułatwiają nawigację ................................................... 162 Wyświetlanie najpopularniejszych wpisów .................................................. 163 Wyświetlanie najnowszych wpisów .............................................................. 164 Wspieranie i śledzenie subskrypcji RSS za pomocą FeedBurnera .......... 166 Zachęty do wymiany treści w obrębie społeczności internetowych ......... 166 Prezentacja pokrewnych wpisów .................................................................. 167 Automatyczne generowanie XML-owej mapy witryny ................................ 168 Inne wtyczki WordPress związane z SEO ..................................................... 168 Oznaczanie wpisów ......................................................................................... 170 Optymalizacja przekazu treści za pomocą buforowania ............................ 171 9 Rozdział 6. Wyszukiwarka wewnętrzna ........................................... 173 Zastosowanie darmowych systemów wyszukiwania ........................................ 175 Zastosowanie systemu wyszukiwania Google (CSE) ................................. 175 Zastosowanie interfejsu Google AJAX Search API .................................... 181 Zastosowanie Rollyo ....................................................................................... 189 Zastosowanie Atomz ....................................................................................... 190 Yahoo! Search Builder .................................................................................... 192 Zakup systemu wyszukiwania .............................................................................. 194 Zastosowanie wyszukiwarki FastFind ........................................................... 194 Zastosowanie wyszukiwarki Zoom ................................................................ 195 Zbuduj własny prosty system wyszukiwania produktów .................................. 197 Utworzenie narzędzia do wyszukiwania produktów ................................... 197 Archiwizacja lokalnych wyszukiwań w celu wykrycia mankamentów witryny ................................................................................ 200 Dodaj OpenSearch do swojej witryny .................................................................. 201 Konfigurowanie OpenSearch ......................................................................... 201 Rozdział 7. Zapobieganie zatorom wyszukiwalności ....................... 203 Unikanie pułapek związanych z JavaScript ........................................................ 204 Ulepszanie progresywne ........................................................................................ 205 Rozwiązywanie problemów nawigacyjnych związanych z JavaScript ..... 207 Rozwiązywanie problemów z formatowaniem opartym na JavaScript ... 208 Rozwiązywanie problemów z Ajaksem ......................................................... 214 Wyszukiwalny Flash ............................................................................................... 224 Zastosowanie obiektu SWFObject do ulepszania progresywnego Flasha .... 227 Wyszukiwalne audio i wideo ................................................................................. 234 Tworzenie transkrypcji tekstowych ............................................................... 235 Rozdział 8. Lista mailingowa przyciągnie internautów ..................... 239 Zachęcanie do subskrypcji .................................................................................... 240 Zapracuj na ich zaufanie ................................................................................. 240 Deklaracja zgody powinna rzucać się w oczy .............................................. 241 Ogranicz formularz do minimum .................................................................. 242 Powiedz im, na co mogą liczyć ...................................................................... 243 Zastosowanie systemu zarządzania listą mailową ............................................ 243 Dlaczego warto skorzystać z systemu zarządzania listą mailową? .......... 244 System subskrypcyjny w technologii Ajax .......................................................... 247 Eksperymentowanie z MailChimp ................................................................. 247 Zarejestruj mnie! Ogólny schemat działania systemu ............................... 249 Tworzenie formularza subskrypcyjnego ....................................................... 250 Budowanie funkcji zapiszAdres() .................................................................. 252 Warstwa Ajaksa ............................................................................................... 257 10 Rozdział 9. Wykorzystanie wyszukiwalności w praktyce ...................261 Podejście oparte na priorytetach .......................................................................... 262 Priorytet 1 .......................................................................................................... 262 Priorytet 2 .......................................................................................................... 263 Priorytet 3 .......................................................................................................... 264 Odkrywanie problemów na witrynie .................................................................... 264 Narzędzia SEO firmy Sitening ........................................................................ 264 Spam Detector ................................................................................................. 264 Semantic Extractor .......................................................................................... 265 Obliczanie priorytetu i gęstości słów kluczowych ...................................... 265 Kontroluj statystyki .......................................................................................... 265 Kiedy pojawią się rezultaty? .................................................................................. 265 Uwagi końcowe: wyszukiwalność ocaliła świat ................................................. 266 Skorowidz ................................................................................................................. 269 11
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|