word-2007-pl.-cwiczenia-praktyczne- helion, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] 4 Word 2007 PL • Ćwiczenia praktyczne Rozdział 5. Formatowanie dokumentów 79 Zmiana atrybutów tekstu 80 Zabawy z kolorami 85 Zmiana kroju czcionek 89 Zmiana rozmiaru czcionek 91 Motywy 93 Formatowanie akapitów 94 Formatowanie z wykorzystaniem stylów 109 Rozdział 6. Tworzenie tabel 113 Rysowanie tabel, czyli przyjemne z pożytecznym 132 Rozdział 7. Tworzenie i edycja list 145 Listy wypunktowane 145 Listy numerowane 148 Listy wielopoziomowe (hierarchiczne) 151 W jaki sposób najlepiej rozpocząć pracę z nowym progra- mem? Cóż, na to pytanie nie ma chyba jednoznacznej odpo- wiedzi. Niektórym odpowiada bardzo szczegółowe studiowa- nie dokumentacji programu i sprawdzanie kolejno jego funkcji. Inni wolą samodzielnie rozgryzać problemy i do dokumentacji sięgają do- piero wtedy, gdy program zapędzi ich w kozi róg. Wybór metody należy oczywiście do Ciebie i mam nadzieję, że niniejsza książeczka będzie Ci bardzo pomocna przy wyborze sposobu postępowania. Nie powi- nieneś się jednak przejmować — nie taki diabeł straszny, jak go ma- lują i z pewnością po zakończeniu lektury niniejszej książeczki nie będziesz miał żadnych problemów z tworzeniem nawet bardzo za- awansowanych dokumentów. Microsoft Word 2007 pozwala na szybkie tworzenie różnego rodzaju dokumentów, od bardzo prostych do bardzo rozbudowanych, a jego największą zaletą jest to, że na każdym etapie tworzenia dokumentu zapewnia użytkownikowi maksymalne wsparcie i oferuje wiele uła- twień, dzięki czemu zamiast na docelowym wyglądzie dokumentu 24 Word 2007 PL • Ćwiczenia praktyczne możesz skoncentrować się na jego treści — nadanie dziełu profesjonal- nego wyglądu będzie zazwyczaj wymagało tylko kilku dodatkowych naciśnięć klawiszy oraz wykonania kilku prostych poleceń. Resztą zajmie się Word… ĆWICZENIE 2.1 Tworzenie nowego, pustego dokumentu Jak mogę utworzyć nowy, czysty dokument i kiedy mogę rozpocząć wpisywanie tekstu? Nowy dokument został automatycznie utworzony w momencie uru- chamiania Worda. Praktycznie rzecz biorąc, wpisywanie treści nowego dokumentu możesz rozpocząć od momentu, w którym na ekranie edytora pojawi się biała pusta strona z migającym kursorem w pierw- szym wierszu. Jeżeli chcesz utworzyć kolejny pusty dokument, to możesz tego dokonać w następujący sposób: Naciśnij przycisk Microsoft Office znajdujący się w lewej, górnej części głównego okna programu. 1. Z menu wybierz polecenie Nowy . Na ekranie pojawi się okno dialogowe Nowy dokument (rysunek 2.1). 2. Rysunek 2.1. Tworzenie nowego, pustego dokumentu przy użyciu okna dialogowego Nowy dokument Zwróć uwagę, że domyślnie zaznaczona jest kategoria Puste i niedawno używane i szablon Pusty dokument . 3. Rozdział 2. • Tworzenie i edycja pierwszych dokumentów 25 Naciśnij przycisk Utwórz . Gotowe! Na ekranie pojawi się nowy, pusty dokument i możesz rozpocząć wpisywanie tekstu. 4. Aby szybko stworzyć nowy, pusty dokument oparty na domyślnym szablonie, naciśnij po prostu kombinację klawiszy Ctrl+N. Pamiętaj, że utworzenie nowego, pustego dokumentu nie ma żadnego wpływu na otwarte wcześniej dokumenty (a w szczególności nie powoduje ich automatycznego zamknięcia). ĆWICZENIE 2.2 Wpisywanie tekstu Utwórz nowy, pusty dokument, a następnie wpisz poniższy fragment tekstu, zachowując jego układ. Owczarek niemiecki Kraj pochodzenia: Niemcy Data publikacji wzorca oryginalnego: 30.08.1991 Klasyfikacja FCI. Grupa 1 (Owczarki z wyjątkiem szwajcarskich psów pasterskich). Sekcja 1 (Owczarki). Rasa, w której obowiązują próby pracy. Zachowanie i charakter. W swym zachowaniu i charakterze owczarek niemiecki powinien być zrównoważony, pewny siebie, absolutnie naturalny i nieagresywny (poza sytuacją, gdy został pobudzony), czujny i posłuszny. Powinien cechować się odwagą, silnym charakterem i popędem walki. Pe cechy czynią zeń dobrego psa towarzyszącego, stróżującego, obronnego, służbowego i pasterskiego. Podczas wpisywania tekstu nie naciskaj klawisza Enter na końcu każdej linii tekstu (tzw. błąd maszynistki). Pisząc w taki sposób, otrzymałbyś tekst, w którym każda linia byłaby osobnym akapitem, co później, w trakcie formatowania dokumentu, sprawiłoby Ci wiele kłopotu. Pamiętaj — taki sposób wpisywania tekstu jest poważnym błędem. Przeniesienie niemieszczących się wyrazów do następnej linii jest zadaniem edytora tekstu. Klawisza Enter używaj tylko wtedy, gdy chcesz świadomie rozpocząć nowy akapit.
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|