wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw full scan, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] //-->123.4. Skracanie czasów trwania cykli ............... 97Czynniki wpływającena wydłużenie czasu trwania cyklu ............. 97Organizowanie działalnościw celu skrócenia czasu trwania cyklu.......... 983.5. Benchmarking .......................................... 993.6. Strategie doskonalenia procesówbiznesowych .......................................... 101Wewnętrzne i zewnętrzneprocesy biznesowe ................................. 101Ciągłe doskonalenie oraz przebudowaprocesów biznesowych ........................... 102Podsumowanie rozdziału .............................. 102Najważniejsze wzory .................................... 102Rozwiązane zadanie ...................................... 103Najważniejsze pojęcia ................................... 103Pytania do przemyślenia ............................... 105Zadania ......................................................... 106Studium przypadku ....................................... 110Bibliografia .................................................... 111Wykorzystanie programu Microsoft Excelw zarządzaniu jakością .......................... 155Rozwiązane zadanie ..................................... 156Zadania ......................................................... 158Pytania do przemyślenia ............................... 158Studium przypadku ....................................... 166Bibliografia .................................................... 169CZĘŚĆIITWORZENIE ŚRODOWISKAOPERACYJNEGO5 Zarządzanie projektami ..... 171Bechtel Group............................................... 172Wprowadzenie ............................................. 1735.1. Rosnące znaczeniezarządzania projektami .......................... 1745.2. Fazy projektu ......................................... 175Faza koncepcyjna .................................... 175Faza definicji projektu .............................. 175Faza planowania ...................................... 176Faza realizacji .......................................... 176Faza powykonawcza ............................... 1775.3. Narzędzia zarządzania projektami ........ 177Wykres Gantta ........................................ 177Sieć czynności ......................................... 180Konstruowanie sieci czynności ................. 181Kompresja projektu ................................. 1865.4. Oprogramowanie wspomagającezarządzanie projektami ......................... 190Podsumowanie rozdziału .............................. 192Najważniejsze pojęcia ................................... 193Najważniejsze wzory .................................... 193Rozwiązane zadanie ...................................... 194Pytania do przemyślenia .............................. 196Zadania ......................................................... 196Studium przypadku ....................................... 201Bibliografia .................................................... 2024 Zarządzanie jakością ......... 113Superbank S.A. ............................................. 114Wprowadzenie ............................................. 1154.1. Definicja jakości ..................................... 1154.2. Całkowity koszt jakości ......................... 1174.3. Kompleksowezarządzanie jakością (TQM) .................. 1204.4. Narzędzia ciągłego doskonalenia........... 125Mapowanie procesu................................ 126Analiza przyczyn źródłowych ................... 126Cykl PDCA ............................................. 1314.5. Statystyczna kontrola jakości ................. 132Wydolność procesu ................................ 132Jakość six-sigma ....................................... 136Karty kontrolne ....................................... 137Wyrywkowa kontrola odbiorcza ............. 145Funkcja utraty jakości Taguchiego ............. 1484.6. Zarządzanie jakościąw ramach łańcucha dostaw ................... 149ISO ......................................................... 149Zewnętrzne błędy w łańcuchu dostaw ... 150Podsumowanie rozdziału .............................. 151Najważniejsze wzory .................................... 152Najważniejsze pojęcia ................................... 1546 Rozwój produktów i usług . 203Whirlpool ..................................................... 204Wprowadzenie ............................................. 205Projekt produktu i proces rozwoju........... 205Cztery powody rozwijanianowych produktów i usług ...................... 206136.1. Ujęcie procesu rozwoju produktówi usług z perspektywy operacjii łańcucha dostaw .................................. 208Solidny projekt, łatwość testowaniai łatwość obsługi ...................................... 208Wielkość produkcji .................................. 209Koszty produkcji ...................................... 209Dopasowanie do istniejących możliwości . 2116.2. Proces rozwoju ..................................... 212Model procesu rozwoju .......................... 212Rozwój sekwencyjny kontra inżynieriawspółbieżna ............................................ 2156.3. Role odgrywane przez różne jednostkifunkcjonalne w procesie rozwojuproduktów i usług.................................. 216Dział inżynieryjny .................................... 216Marketing................................................ 217Księgowość ............................................. 217Finanse ................................................... 217Projektanci .............................................. 217Zaopatrzenie .......................................... 218Dostawcy ............................................... 218Kto prowadzi? ......................................... 2196.4. Metody doskonaleniaprojektów produktów i usług ................ 219Dopasowanie funkcji jakości (QFD) ......... 220Projektowanie wspomaganekomputerowo (CAD) oraz projektowaniei wytwarzanie wspomagane komputerowo(CAD/CAM) ........................................... 222Projektowanie pod kątem łatwościwytwarzania (DFM), projektowaniepod kątem łatwości konserwacji (DFMt)oraz projektowanie pod kątemśrodowiska (DFE) .................................... 222Rachunek kosztu docelowegoi analiza wartości ..................................... 224Podsumowanie rozdziału .............................. 226Najważniejsze pojęcia ................................... 226Pytania do przemyślenia ............................... 227Studium przypadku ....................................... 228Bibliografia .................................................... 2307.1. Procesy produkcyjne ............................. 233Linie produkcyjne oraz produkcja ciągła ... 234Produkcja jednostkowa............................ 236Produkcja seryjna .................................... 237Produkcja stacjonarna .............................. 238Hybrydowe procesy produkcyjne ............ 238Łączenie procesów produkcyjnychw ramach łańcucha dostaw...................... 240Wybór procesu produkcyjnego ............... 240Macierz produkt-proces .......................... 2417.2. Indywidualizacja produktu w łańcuchudostaw ................................................... 242Cztery poziomy indywidualizacji .............. 242Punkt indywidualizacji .............................. 2437.3. Procesy usługowe .................................. 246Pakiet usług ............................................. 246Indywidualizacja usług .............................. 247Kontakt z klientem................................... 248Pozycjonowanie usług ............................. 249Usługi w łańcuchu dostaw ....................... 2517.4. Modele podejmowania decyzjidotyczących rozmieszczeniaprzestrzennego zasobów ...................... 251Równoważenie linii ................................. 252Przydzielanie pomieszczeńjednostkom funkcjonalnym ...................... 257Podsumowanie rozdziału .............................. 261Najważniejsze wzory .................................... 262Najważniejsze pojęcia ................................... 263Rozwiązane zadanie ...................................... 263Pytania do przemyślenia ............................... 266Zadania ......................................................... 266Studium przypadku ....................................... 272Bibliografia .................................................... 274Cele rozdziału ............................................... 2758 Zarządzanie mocąprodukcyjną .................... 275Merck i Crixivan ........................................... 276Wprowadzenie ............................................. 2778.1. Moc produkcyjna ................................... 277Mierniki mocy produkcyjnej ..................... 278Czynniki wpływającena poziom mocy produkcyjnej................. 279Czynniki związane z łańcuchem dostaw ... 2808.2. Trzy podstawowe strategie dopasowywaniamocy produkcyjnej do popytu............... 2807 Wybór procesu oraz decyzjedotyczące organizacjiprodukcji i usług ............. 231Stylowe Meble Sp. z o.o. .............................. 232Wprowadzenie ............................................. 233148.3. Metody oceny różnych opcji mocyprodukcyjnej .......................................... 282Koszty..................................................... 282Popyt ...................................................... 285Wartość oczekiwana ............................... 286Drzewa decyzyjne .................................. 287Analiza progu rentowności ...................... 290Inne względy .......................................... 291Teoria ograniczeń .................................... 2928.4. Teorie wspomagającezarządzanie mocą produkcyjną ............. 292Teoria kolejek ......................................... 294Krzywe doświadczenia ............................ 300Podsumowanie rozdziału .............................. 304Najważniejsze wzory .................................... 305Najważniejsze pojęcia ................................... 306Wykorzystanie programu Microsoft Excelw zarządzaniu mocą produkcyjną ......... 307Rozwiązane zadanie ...................................... 308Pytania do przemyślenia ............................... 309Zadania ......................................................... 310Studium przypadku ....................................... 317Bibliografia .................................................... 3189.5. Modele prognozowania opartena szeregach czasowych ........................ 326Metoda naiwna ....................................... 328Średnia ruchoma ..................................... 329Średnia ruchoma ważona ........................ 331Wygładzanie wykładnicze ........................ 332Liniowy model wygładzaniawykładniczego Holta ............................... 336Regresja liniowa ...................................... 337Dostosowania sezonowe ........................ 3429.6. Modele prognozowaniaprzyczynowo-skutkowego .................... 347Regresja liniowa ...................................... 347Regresja wieloraka .................................. 3519.7. Mierniki trafności prognoz .................... 3549.8. Programy komputerowedo tworzenia prognoz ........................... 3569.9. Wspólne planowanie, prognozowaniei uzupełnianie zapasów .......................... 357Najważniejsze wzory .................................... 359Podsumowanie rozdziału .............................. 359Najważniejsze pojęcia ................................... 361Rozwiązane zadanie ...................................... 362Pytania do przemyślenia ............................... 365Zadania ......................................................... 366Studium przypadku ....................................... 373Bibliografia .................................................... 374CZĘŚĆIIITWORZENIE POWIĄZAŃW RAMACH ŁAŃCUCHA DOSTAW10 Decyzje dotyczące9 Prognozowanie ................ 319pozyskiwania produktówFord — problemy z palladem ...................... 320i usług oraz procesWprowadzenie ............................................. 3219.1. Rodzaje prognoz .................................... 321zaopatrzenia ................... 375Prognozy popytu..................................... 322Prognozy podaży .................................... 322Prognozy cen .......................................... 322Dell Computer Corporation ........................ 376Wprowadzenie ............................................. 37610.1. Dlaczego zaopatrzenie jest tak ważne? 377Zmieniający się globalny krajobrazkonkurencyjny......................................... 377Wymiar finansowy .................................. 378Wpływ zaopatrzenia na wydajność .......... 38110.2. Decyzje dotyczące pozyskiwaniaproduktów i usług.................................. 383Wady i zalety insourcingu i outsourcingu .. 383Analiza kosztu całkowitego ...................... 38610.3. Strategie pozyskiwania produktówi usług .................................................... 3899.2. Prawa prognozowania ........................... 322Prawo 1.Prognozy niemal zawszesą niedokładne ........................................ 323Prawo 2.Prognozy krótkookresowesą bardziej dokładne ................................ 323Prawo 3.Prognozy dla grup produktówlub usług są bardziej dokładne.................. 323Prawo 4.Prognozy nie są substytutemwartości, które można dokładnie określić . 3239.3. Wybór metody prognozowania............. 3249.4. Jakościowe metody prognozowania ...... 3251510.4. Proces zaopatrzenia ............................. 392Identyfikacja potrzeb ............................... 393Opis ....................................................... 393Identyfikacja i ocena dostawców .............. 395Wybór dostawcy ..................................... 397Przygotowanie zamówienia ..................... 399Kontrola i przyspieszanie realizacji ............ 399Odbiór i kontrola .................................... 399Zatwierdzanie faktur i zapłata .................. 400Aktualizacja danych .................................. 40010.5. Wielokryterialne modele decyzyjnew pozyskiwaniu zasobówi zaopatrzeniu ........................................ 400Analityczny proces hierarchiczny(metoda AHP) ........................................ 401System oceny ważonej ............................ 40910.6. Trendy w zarządzaniu zaopatrzeniem. 411Kontrakty długoterminowe i konsolidacja . 411Redukcja liczby dostawców ..................... 412Zaopatrzenie w skali globalnej ................. 412Ocena wydajności dostawców ................ 412Technologia dostawcy ............................. 412Technologia informatyczna....................... 413Profesjonalizm w zaopatrzeniu ................ 413Podsumowanie rozdziału......................... 416Najważniejsze wzory .................................... 416Najważniejsze pojęcia ................................... 417Rozwiązane zadanie ...................................... 418Pytania do przemyślenia ............................... 419Zadania ......................................................... 420Studium przypadku ....................................... 425Bibliografia .................................................... 426Pomiar wydajności systemu logistycznego 448Koszt nabycia .......................................... 44911.5. Modele decyzyjne w logistyce ............. 452Metoda wyważonego środka ciężkości .... 452Modele optymalizacyjne .......................... 454Zagadnienie transportowe....................... 454Podsumowanie rozdziału .............................. 461Najważniejsze wzory .................................... 462Rozwiązane zadanie ...................................... 463Najważniejsze pojęcia ................................... 463Pytania do przemyślenia ............................... 466Zadania ......................................................... 466Studium przypadku ....................................... 471Bibliografia .................................................... 472Cele rozdziału ............................................... 473CZĘŚĆIVPLANOWANIE ORAZ KONTROLAOPERACJI I ŁAŃCUCHÓW DOSTAW12 Planowanie sprzedażyi operacji (planowaniezagregowane) .................. 473Aquatic Sp. z o.o. — część pierwsza ............ 474Wprowadzenie ............................................. 47412.1. Miejsce SOP w cyklu planowania ......... 47512.2. Najważniejsze metody planowaniasprzedaży i operacji .............................. 476Planowanie zastępujące .......................... 478Różne rodzaje planów produkcji ............. 482Planowanie wstępujące .......................... 489Analiza przepływu pieniądza ................... 49112.3. Przygotowanie organizacyjnei wdrażanie procesu planowaniasprzedaży i operacji ............................... 495Wybór najlepszego planu ....................... 495Ruchomy horyzont planistyczny ............. 497Wdrażanie procesu planowaniasprzedaży i operacji w organizacji ............ 49812.4. SOP w działalności usługowej .............. 499Dostosowanie sprzedaży do mocyprodukcyjnej .......................................... 500Dopasowanie mocy produkcjido sprzedaży .......................................... 50111 Logistyka ....................... 427Kraft Foods ................................................... 428Wprowadzenie ............................................. 42911.1. Renesans logistyki ................................ 43011.2. Dlaczego logistyka jest tak ważna?....... 43011.3. Obszary decyzyjne w logistyce ............ 431Transport ................................................ 432Wybór środka transportu ........................ 435Transport multimodalny ........................... 436Gospodarka magazynowa ....................... 438Zwiększanie elastyczności operacyjnej ..... 442Logistyczne systemy informatyczne .......... 443Przeładunek i pakowanie ......................... 444Zarządzanie zapasami ............................. 44511.4. Strategia logistyczna ............................. 446Posiadanie kontra outsourcing ................. 446
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|