stretching w biznesie. rozwijanie działalności w lepszych i gorszych czasach full, ebooki6

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • windykator.xlx.pl
  • Podobne

     

    stretching w biznesie. rozwijanie działalności w lepszych i gorszych czasach full, ebooki6

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    6
    S
    PIS TREŚCI
    ROZDZIAŁ 5. .........................................................................95
    Przygotowanie do rozwoju
    Pozytywne aspekty rozwoju ..................................................................................................... 96
    Skutki konsolidacji branży ..................................................................................................... 100
    Diagnozowanie wzrostu ......................................................................................................... 104
    Część III
    Model rozwoju przez rozciąganie
    ROZDZIAŁ 6. .......................................................................109
    Wprowadzenie do modelu rozwoju przez rozciąganie
    Opowieść o dwóch strategiach ................................................................................................ 111
    Zdecentralizowane i zunifikowane ......................................................................................... 121
    ROZDZIAŁ 7. .......................................................................125
    Działalność operacyjna — usuwanie „wąskich gardeł” i barier rozwoju
    Wal-Mart — rozwój napędzany przez działalność operacyjną .............................................. 126
    1. Zarządzanie procesem zaopatrzenia ...................................................................................127
    2. Jakość produktu i usługi .................................................................................................... 128
    3. Rozwój nowego produktu .................................................................................................. 129
    4. Dostawa na czas .................................................................................................................. 131
    5. Lepsza obsługa klienta ....................................................................................................... 132
    6. Efektywność sprzedaży .......................................................................................................133
    7. Strategia cenowa i jej wdrażanie ........................................................................................ 134
    Graco ...................................................................................................................................... 136
    ROZDZIAŁ 8. .......................................................................139
    Organizacja — budowanie dobrze prosperujących firm
    Goldman Sachs ....................................................................................................................... 140
    Eliminacja tarć ....................................................................................................................... 143
    Przełamanie barier rozwoju ....................................................................................................145
    Sara Lee .................................................................................................................................. 148
    Usprawnienie procesu podejmowania decyzji ...................................................................... 149
    Powiązanie systemu wynagrodzeń z rozwojem firmy ........................................................... 150
    HSBC Holdings ....................................................................................................................... 151
    ROZDZIAŁ 9. .......................................................................155
    Strategia — wykorzystanie dźwigni strategicznych
    Toyota ......................................................................................................................................155
    W jakiej branży rzeczywiście działasz? ...................................................................................159
    Na czym polega Twoja strategia rozwoju zorientowana na klienta? ......................................159
    Jakie kanały dystrybucji najsilniej pobudzają rozwój? ......................................................... 160
    W których krajach powinieneś konkurować? ......................................................................... 161
    Jaki jest najlepszy portfel produktów? .................................................................................. 162
    Teleflex ................................................................................................................................... 162
    Gdzie mieszczą się w Twoich planach fuzje i przejęcia? ........................................................ 164
    Robert Mondavi ..................................................................................................................... 166
    7
    SPIS TREŚCI
    ROZDZIAŁ 10. ..................................................................... 171
    Rozciąganie — osiąganie nadzwyczajnego tempa wzrostu
    Nestlé ....................................................................................................................................... 171
    Łańcuch wartości i model biznesowy .....................................................................................174
    Baza klientów .......................................................................................................................... 175
    Obsługa .................................................................................................................................... 177
    Partnerstwo i podział ryzyka ...................................................................................................178
    Kanały dystrybucji ..................................................................................................................178
    Marki .......................................................................................................................................179
    Wygoda i dostosowanie do indywidualnych potrzeb ............................................................ 180
    Zasięg geograficzny .................................................................................................................181
    Technologia ............................................................................................................................ 182
    Johnson & Johnson ............................................................................................................... 183
    Część IV
    Realizacja i wnioski
    ROZDZIAŁ 11. ..................................................................... 189
    Organizacja procesu rozwoju — rozwiązywanie
    problemów związanych z implementacją
    Przekonanie partnerów do rozwoju ........................................................................................ 191
    Wybór właściwego dyrektora generalnego z punktu widzenia rozwoju ................................193
    Stworzenie kultury rozwoju ....................................................................................................195
    Globalizacja i ekspansja geograficzna .....................................................................................197
    ROZDZIAŁ 12. ..................................................................... 201
    Przebudowa procesów biznesowych pod kątem rozwoju
    Podstawowe procesy umożliwiające rozwój .......................................................................... 202
    Innowacje — narodziny nowych produktów i usług .............................................................. 203
    Możliwości wzrostu ................................................................................................................206
    Zarządzanie decyzjami o fuzjach i przejęciach ...................................................................... 207
    ROZDZIAŁ 13. ..................................................................... 213
    Przyszłe wyzwania dla rozwoju
    Powody dla zachowania nadziei .............................................................................................215
    Perspektywy wzrostu dla głównych regionów ........................................................................215
    Prognozy wzrostu w kluczowych branżach .............................................................................217
    Rozciąganie w przyszłość ....................................................................................................... 222
    DODATEK ........................................................................... 223
    Ekonomiczna wartość dodana (EVA) i inne schematy wartości
    Strategie cenowe .................................................................................................................... 227
    SKOROWIDZ ....................................................................... 233
    Rozdział 4.
    Cel rozwoju
    D
    laczego firma powinna się rozwijać? Odpowiedź brzmi: jeśli się nie
    rozwija, nie może odnieść sukcesu w długim okresie. Jest to kolejny
    życiowy pewnik, obok śmierci i podatków.
    Znajduje on potwierdzenie w naszych badaniach i doświadczeniu. Prze-
    analizowaliśmy i porównaliśmy setki zmiennych, aby zidentyfikować te spo-
    śród nich, które najlepiej prognozują sukces przedsiębiorstwa i stanowią dla
    niego siły napędowe. Jak się okazuje, długofalowy, przekładający się na zyski,
    wzrost przychodów w 78% decyduje o cenach akcji przedsiębiorstwa w okre-
    sie obejmującym przynajmniej 14 lat. Pod tym względem czynnik ten odbiega
    znacznie od wielu statycznych mierników wyników firmy, takich jak zysk
    netto, rentowność sprzedaży, stopa zwrotu z kapitału własnego (ROE) czy też
    rentowność zaangażowanego kapitału, które wpływają na cenę akcji jedynie
    w 22%. Długookresowy wzrost przychodów jest najważniejszym celem strate-
    gicznym dla każdego przedsiębiorstwa, które aspiruje do wysokiej pozycji na
    rynku papierów wartościowych.
    Następstwem konieczności rozwoju jest długofalowy wpływ procesu kon-
    solidacji branży. Jak już wspominaliśmy we wstępie, podmioty muszą albo
    zwyciężać w bitwie konsolidacyjnej w swoim sektorze, albo stawić czoło per-
    spektywie przejęcia przez konkurencję lub bankructwa. Dlatego konieczność
    wzrostu staje się podwójnie ważna dla przetrwania Twojej firmy. Albo będzie
    się ona rozwijała i odnosiła większe sukcesy, albo osiągnie niższe wyniki fi-
    nansowe i zostanie przejęta przez konkurencję lub wypadnie z rynku. To sce-
    nariusz prawdziwego doboru naturalnego.
    Jednak korzyści z przekładającego się na zyski wzrostu są ogromne. Ana-
    litycznym szkieletem, którego używamy jako swego rodzaju przewodnika na
    drodze zwiększania konkurencyjności, jest macierz rozwoju przez budowanie
    wartości, zwana dalej macierzą VBG (ang.
    Value-Building Growth
    ). Jak już
    78
    A
    RGUMENTY PRZEMAWIAJĄCE ZA ROZWOJEM
    wspomnieliśmy, jest to narzędzie, które A.T. Kearney opracował i udoskonalił
    w ciągu ostatnich 14 lat. Schemat VGB oparty na bazie danych finansowych
    dotyczących 29000 firm z całego świata dostarcza wiarygodnych informacji
    i spostrzeżeń na temat konkurencji i opcji strategicznych właściwie dla każdej
    branży.
    Argument przemawiający za prowadzeniem firmy w kierunku prawego
    górnego rogu macierzy — obszaru wzrostu wartości — jest nie do podważenia.
    Jak pokazuje rysunek 4.1, firmy rozwijające się przez wzrost wartości cieszyły
    się niezwykle dobrymi wynikami działalności przez ostatnie 14 lat, co po-
    twierdzają złożona roczna stopa wzrostu przychodów w wysokości 18% i złożona
    roczna stopa wzrostu wartości dla akcjonariuszy w wysokości 21%. Wyobraź
    sobie, że Twoja firma osiąga takie rezultaty przez kolejne 15 lat.
    Rysunek 4.1. Macierz rozwoju przez budowanie wartości
    według A.T. Kearney (lata 1998 – 2002)
    Źródło: A.T. Kearney.
    Firmy w pozostałych trzech obszarach albo przodują tylko w jednym wy-
    miarze — wzroście przychodów lub wartości dla akcjonariuszy, albo nie wiedzie
    im się w żadnym z nich. Zatem celem każdej firmy jest przesunięcie z punktu,
    w którym się obecnie znajduje, do prawego górnego rogu macierzy VBG i utrzy-
    manie tej pozycji. W niniejszym rozdziale opisujemy kroki, które należy pod-
    jąć, aby osiągnąć status przedsiębiorstwa rozwijającego się przez wzrost war-
    tości. W dalszej części książki pokazujemy, w jaki sposób ten status zachować
    przez możliwie najdłuższy czas.
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com