tajniki magii nlp. zbiór 77 kluczowych wzorców full, mojeksiążki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • danasoch.xlx.pl
  • Podobne

     

    tajniki magii nlp. zbiór 77 kluczowych wzorców full, mojeksiążki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    //-->Spis tre ciZbiór 77 kluczowych wzorcówPodziÚkowaniaWstÚpPrzedmowaPodrÚcznik magikaCzÚ Ê I: Model NLP: �½ródïo magicznych transformacjiw modelowaniu doskonaïo ciRozdziaï 1.Rozdziaï 2.Wprowadzenie do magii NLP: Magia ma strukturÚNLP jako model: Konstrukcja, jÚzyk i komponenty modelu3911151523253551538199139173189209229271273281CzÚ Ê II: Wzorce NLP: ZaklÚcia transformacji i rozwoju: PodrÚcznikRozdziaï 3.Rozdziaï 4.Rozdziaï 5.Rozdziaï 6.Rozdziaï 7.Rozdziaï 8.Rozdziaï 9.Rozdziaï 10.Wzorce podstawowe: Wzorce uruchamiajÈce inne wzorceCzÚ ci: Kiedy czÚ ci toczÈ wojnÚTo samo Ê: Wymy lanie siebie i wymy lanie siebiena nowo — tworzenie wzmacniajÈcych obrazów siebieStany emocjonalne: Sztuka zarzÈdzania stanamineurolingwistycznymiWerbalne wyra anie siÚ: Wzorce komunikacjiprecyzyjnej, jasnej i motywujÈcejWzorce my lenia: PorzÈdkowanie wzorców,które rzÈdzÈ my leniemZnaczenia i semantyka: Wzorce wzbogacaniarzeczywisto ci neurosemantycznejStrategie: Wzorce tworzenia wzmacniajÈcychplanów dziaïaniaCzÚ Ê III: Zastosowania wzorców: My leÊ jak magikRozdziaï 11.Rozdziaï 12.My lenie wzorcami: My lenie wzorcami jako sztukai umiejÚtno ÊOrientowanie siÚ, co i kiedy robiÊ3Tajniki magii NLPRozdziaï 13.Obszary zastosowañ: Wskazówki dotyczÈcewykorzystywania NLP w biznesie, edukacji, terapii,sporcie, medycynie, zwiÈzkach itp.293309311319EpilogBibliografiaO autorze: dr L. Michael Hall4Wzorce podstawoweRozdziaï 3.Wzorce podstawoweWzorce uruchamiajÈce inne wzorce„Nici, które mo na zawiÈzywaÊ i odwiÈzywaÊ, sÈ do dyspozycji Czytelnika, je li tylkozwróci on uwagÚ na to, co ju posiada (jÚzyk), oraz na strukturÚ zaklÚÊ pozwalajÈcychsiÚ rozwijaÊ.”— Bandler i Grinder, (Strukturamagii. Ksztaïtowanie ludzkiej psychiki, czyli wiÚcej ni NLP.CzÚ Ê 1,tïum. Joanna Krzemieñ-Rusche, Gliwice, Onepress 2008, s. 52)Teraz, kiedy poznaïe model NLP (rozdziaï drugi), masz prawie wszystko, copotrzebne, by korzystaÊ z zamieszczonych w kolejnych czÚ ciach ksiÈ ki wzor-ców transformacji. „Prawie” to jednak nie wszystko. „Prawie” sygnalizuje, ezanim bÚdziesz mógï wyciÈgnÈÊ magicznÈ ró d kÚ, by skorzystaÊ z tej ksiÈ kijak ze zbioru zaklÚÊ, musisz poznaÊ jeszcze kilka elementów.Na poprzednich stronach przedstawiïem koncepcjÚ poziomów logicznych. Pro-wadzi ona do kluczowego podziaïu ludzkich do wiadczeñ natre Êiproces.Wprowadzam go, poniewa odgrywa on niezwykle istotnÈ rolÚ we wzorcach.Lepiej zatem bÚdzie, je eli zamieszczÚ kilka dodatkowych wyja nieñ, zanimdam Ci wolnÈ rÚkÚ.W opisie do wiadczeñ tre Ê odpowiada na pytanie: co? To szczegóïy i historia.Tre Ê opisuje dane, które mogÈ nas i onie mieliÊ, i uwie Ê. Obejmuje zarównosoczyste detale dotyczÈce tego, kiedy, gdzie i z kim kto co zrobiï, jak i inne,zupeïnie nudne informacje. Jest to podstawowe, a czÚsto jedyne punkt odnie-sienia w wiÚkszo ci modeli pomocy.Proces natomiast okre la, jak co dziaïa, czyli dotyczy struktury i formy. Jako mo-del modeli NLP ustanawia nowy, wy szy wymiar — skupia siÚ przede wszyst-kim na procesie powstawania do wiadczenia, a tak e na ramach strukturalnychi kontekstach (innych metastanach).W obszarze tre ci zwykle chcemy bardzo dokïadnie poznaÊ wszystkie szczegóïytego, co skïada siÚ na do wiadczenie.xKiedy przydarzyïa siÚ ta okropna rzecz?xKto ci to zrobiï?53Tajniki magii NLPxJak siÚ wtedy czuïe ?xCzy wydarzyïo siÚ co jeszcze?Praktycy niektórych szkóï terapii wierzÈ, e nieustanne roztrzÈsanie tego ro-dzaju szczegóïów w koñcu pozwoli pacjentowi uporaÊ siÚ z bólem. Mo e i jestw tym trochÚ racji — niektórzy stajÈ siÚ mniej wra liwi na traumatyczne zda-rzenie albo zwyczajnie nudzÈ siÚ nadmiarem powtórzeñ. Niektórzy to jednaknie wszyscy. W wielu przypadkach proces nieustannego przypominania w rze-czywisto ci tylko wzmacnia pierwotne uogólnienia istniejÈce w umy le pacjentaw zwiÈzku z traumatycznym prze yciem — problem jest utrwalany. ZamiastsïabnÈÊ, intensyfikuje siÚ. U takich pacjentów ka da wizyta u terapeuty pogïÚ-bia doïek, w którym tkwiÈ. Takie metody sÈ zatem obce NLP.Chcemy, by my laï o prze yciach w kategoriach ich struktury, a nie konkret-nych szczegóïów. Praktycy NLP pracujÈ z do wiadczeniami, odwoïujÈc siÚ wïa-nie do struktury. Dlaczego a tylu terapeutom tak zale y na eksploracji krwa-wych szczegóïów traumy? Bandler zadrwiï z paradygmatu, zgodnie z którymtïumione prze ycia nale y ujawniÊ, by stawiÊ im czoïo. Stwierdziï: „TerapeucisÈ zdecydowanie zbyt w cibscy — zdecydowanie zbyt w cibscy”.Jak zatem odkryÊ strukturÚ do wiadczenia? Trzeba przej Ê wy ej, na poziommeta. Gdy zrobimy krok wstecz i spojrzymy na do wiadczenie z metaperspek-tywy, dostrze emy strukturÚ za sprawÈ reprezentacji, aspektów filmowych(cech i rozró nieñ zwanych submodalno ciami), wniosków i abstrakcji two-rzonych przez pacjenta w zwiÈzku z do wiadczeniem, jego stylu my lenia lubrodzajów filtrowania (metaprogramów) itp. To wïa nie dziÚki takiemu podej-ciu model ten okazuje siÚ tak potÚ nym narzÚdziem sïu Ècym do szybkiegoi gruntownego wprowadzania zmian.Przyjrzyjmy siÚ przykïadowi z komputerowym przetwarzaniem tekstu. Przy-pu Êmy, e zmieniasz list lub dokument, który napisaïe za pomocÈ edytora.Nie chcesz, eby zaczynaï siÚ w pierwszym wierszu, ale kilka linijek ni ej. Cotrzeba zrobiÊ, eby zainicjowaÊ tego rodzaju zmianÚ? Jak jÈ wprowadziÊ? Mógï-by otworzyÊ dokument i pozmieniaÊ tre Ê ka dej strony z osobna, czyli zmo-dyfikowaÊ sam tekst. Mógïby te przej Ê do menu „Format”, aby wybraÊ po-lecenie, które spowodowaïoby wprowadzenie zmian w caïym dokumencie.Na wy szym poziomie, na którym okre lane sÈ reguïy rzÈdzÈce dokumentem,mógïby w jednej chwili zmieniÊ wyglÈd wszystkich stron naraz. Takie podej-cie do pracy nad zmianÈ sprawia, e transformacja nastÚpuje na poziomiestrukturalnym.Kiedy przeksztaïcamy program na poziomie meta, wprowadzamy powszech-nÈ zmianÚ, dziÚki której uzyskujemy transformacje o charakterze systemowym.NLP stara siÚ wprowadzaÊ tego rodzaju zmiany do zaprogramowanych w ludz-kich umysïach tekstów stanowiÈcych fabuïy yciowych do wiadczeñ i przepo-54 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com