the-smashing-book-#2.-edycja-polska full scan, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Spis treści Zasady projektowania graiki doskonałej 13 Znaczenie projektu. Różnice między dobrymi i złymi projektami. Projekty ponadczasowe. Minimalizm relacyjny. Kontrast, pustka, napięcie. Typograia. Język obrazu. Widoczne kontra niewidoczne 47 Dostrzeganie w projektach tego, co niewidoczne. Projektowanie zgodne z przebiegiem myśli użytkownika. Modele myślenia. Tłoczno czy przejrzyście? Wzory projektów i wskazówki dotyczące interfejsu. Projektowanie z myślą o urządzeniach przenośnych 71 Programy dedykowane kontra aplikacje internetowe. Projektowanie i sprzedawanie aplikacji. Właściwości oprogramowania na urządzenia przenośne. Zasady tworzenia dobrych programów. Interfejs użytkownika w aplikacjach na urządzenia przenośne. Wygląd aplikacji dla urządzeń przenośnych. Szkice, szablony i prototypy 103 Proces projektowania. Wizualizacja we wstępnym szkicu. Zapis stosowany w szkicach. Rozrysowywanie kadrów. Techniki i narzędzia. Szablony mało szczegółowe i bardzo szczegółowe. Prototypy. Testy i ostatnie poprawki. Znaki ostrzegawcze w projektowaniu aplikacji internetowych 131 Projektowanie z myślą o dalszym rozwoju, nie na potrzeby chwili. Nie projektuj dla siebie. Dlaczego HTML i CSS schodzą na psy? Malowanie w HTML i zawiłości składni CSS. Problemy ze skryptami JavaScript i działaniem aplikacji po stronie serwera. Przyszłość typograii w sieci 171 Rozwój typograii w internecie. Reguła @font-face. WOFF. Ruch na rzecz uwolnienia krojów pisma. Licencjonowanie fontów. Usługi związane z internetowymi krojami pisma. Palące problemy sieciowej typograii. Funkcje OpenType i zaawansowane zagadnienia typograii internetowej. Moduł fontów w CSS3. Nasi rozmówcy. Reguły projektowania gier w planowaniu interakcji i użyteczności aplikacji 219 Łączenie psychologii społecznej, teorii projektowania gier i ekonomii. Podglądacze. Ograniczony altruizm. Oczekiwana wzajemność. Wet za wet. Malejąca użyteczność. Mechanika gier — świat, gracze i zasady. Zwycięskie strategie dla użytkowników i przedsiębiorstw. Podręcznik projektanta i strategie projektowania. Techniki projektowania gier poparte przykładami z życia. Co sprawia, że klikają? Psychologia zachowań użytkowników i projektowania aplikacji internetowych 253 Różne spojrzenia na zagadnienie projektowania. Znaczenie oddziaływań społecznych. Nieświadome podejmowanie decyzji. Weryikacja społeczna. Efekt przyspieszenia u celu. Rozpraszanie sposobem zwracania uwagi. Zaspokorczanie. Wzorce myślowe. Obsługa błędów. Niezamierzona nieuwaga. Wzorce projektowe wykorzystywane na stronach e-commerce (studia przypadków) 273 Układ. Architektura informacji. Nawigacja. Kolorystyka. Towary, dokonywanie zakupów i strony koszyka. Nazewnictwo stosowane na przyciskach i wzory projektów. Projektowanie stron pomocy i kontaktu. Bezpośrednie działania marketingowe. Jak wydać książkę (taką jak ta)? 317 Wydawać na własną rękę czy szukać wydawnictwa? Pisanie, redagowanie i przygotowywanie do druku. Ceny, działania marketingowe i kolportaż. Książki w wersji elektronicznej: PDF, EPUB, Mobipocket. Druk na życzenie. Skorowidz 353 Tematy poruszane w tym rozdziale: Różne spojrzenia na zagadnienie projektowania. Znaczenie oddziaływań społecznych. Nieświadome podejmowanie decyzji. Weryikacja społeczna. Efekt przyspieszenia u celu. Rozpraszanie sposobem zwracania uwagi. Zaspo- korczanie. Wzorce myślowe. Obsługa błędów. Niezamierzona nieuwaga. Znacie może opowieść o słoniu? K ról wezwał do siebie najbardziej zaufanych doradców, kazał zawiązać im oczy i poprowadził ich do ciemnego pokoju. Opaski i mrok panujący wo- kół sprawiły, że doradcy nie widzieli niczego. Wtem usłyszeli swojego władcę: — Powróciłem z podróży do odległej krainy i przywiozłem ze sobą coś niepodobne do niczego, co mieliście okazję widzieć. To słoń. — Słoń? — zdumieli się doradcy. — Co to jest słoń? — Dotknijcie i spróbujcie opisać mi, czym jest słoń — odparł król. Pierwszy z doradców wyciągnął rękę i wymacał nogę zwierzęcia, natych- miast też odparł: — Słoń jest wielkim ilarem. Drugi z doradców powtórzył gest pierwszego i chwycił ogon słonia. Po chwili ogłosił: — Słoń to rodzaj liny. Następny doradca wyczuł brzuch słonia, zastanowił się i stwierdził: — Słoń to taki mur. Ostatni z doradców chwycił słonia za trąbę, po czym orzekł: — Słoń to nowy projekt rury. — Mimo że wszyscy macie nieco racji, każdy z was jest w błędzie — odparł król — dotykaliście bowiem jedynie fragmentów słonia. Zawsze, gdy zastanawiam się nad tym, jak ludzie wywodzący się z różnych środowisk, mający różne wykształcenie i odmienne doświadczenia postrzegają pracę projektanta, przypomina mi się ta historyjka. Inaczej do tego zagadnienia podejdzie graik, inaczej projektant interakcji, a jeszcze inaczej programista. Poza nimi mamy jeszcze właści- ciela irmy, architekta informacji i cały sztab innych ludzi. Każdy z nich dorastał w innym środowisku, doświadczał czegoś innego i odebrał inne wykształcenie, dla- tego też obiektem jego uwagi stanie się jeden, wąski aspekt projektu. Warto jednak pamiętać, że dostrzeżenie innego niż zwykle fragmentu budowy projektu może być niezwykle pomocne. Z wykształcenia jestem psychologiem, pracuję też czynnie w swoim zawodzie, co sprawia, że postrzegam kwestię projektowania przez pryzmat wzorców myślowych, jakie funkcjonują w umyśle użytkownika. Nieważne, czy mam do czynienia z opro- Co sprawia, że klikają? Psychologia zachowań użytkowników i projektowania aplikacji internetowych 254
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|