the-smashing-book-#2.-edycja-polska full scan, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • animecen.pev.pl
  • Podobne

     

    the-smashing-book-#2.-edycja-polska full scan, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Spis treści
    Zasady projektowania graiki doskonałej
    13
    Znaczenie projektu. Różnice między dobrymi i złymi projektami.
    Projekty ponadczasowe. Minimalizm relacyjny. Kontrast, pustka,
    napięcie. Typograia. Język obrazu.
    Widoczne kontra niewidoczne
    47
    Dostrzeganie w projektach tego, co niewidoczne. Projektowanie
    zgodne z przebiegiem myśli użytkownika. Modele myślenia.
    Tłoczno czy przejrzyście? Wzory projektów i wskazówki dotyczące
    interfejsu.
    Projektowanie z myślą o urządzeniach przenośnych
    71
    Programy dedykowane kontra aplikacje internetowe. Projektowanie
    i sprzedawanie aplikacji. Właściwości oprogramowania na
    urządzenia przenośne. Zasady tworzenia dobrych programów.
    Interfejs użytkownika w aplikacjach na urządzenia przenośne.
    Wygląd aplikacji dla urządzeń przenośnych.
    Szkice, szablony i prototypy
    103
    Proces projektowania. Wizualizacja we wstępnym szkicu.
    Zapis stosowany w szkicach. Rozrysowywanie kadrów. Techniki
    i narzędzia. Szablony mało szczegółowe i bardzo szczegółowe.
    Prototypy. Testy i ostatnie poprawki.
    Znaki ostrzegawcze w projektowaniu
    aplikacji internetowych
    131
    Projektowanie z myślą o dalszym rozwoju, nie na potrzeby chwili.
    Nie projektuj dla siebie. Dlaczego HTML i CSS schodzą na
    psy? Malowanie w HTML i zawiłości składni CSS. Problemy ze
    skryptami JavaScript i działaniem aplikacji po stronie serwera.
    Przyszłość typograii w sieci
    171
    Rozwój typograii w internecie. Reguła @font-face. WOFF.
    Ruch na rzecz uwolnienia krojów pisma. Licencjonowanie
    fontów. Usługi związane z internetowymi krojami pisma. Palące
    problemy sieciowej typograii. Funkcje OpenType i zaawansowane
    zagadnienia typograii internetowej. Moduł fontów w CSS3.
    Nasi rozmówcy.
    Reguły projektowania gier w planowaniu
    interakcji i użyteczności aplikacji
    219
    Łączenie psychologii społecznej, teorii projektowania gier
    i ekonomii. Podglądacze. Ograniczony altruizm. Oczekiwana
    wzajemność. Wet za wet. Malejąca użyteczność. Mechanika gier
    — świat, gracze i zasady. Zwycięskie strategie dla użytkowników
    i przedsiębiorstw. Podręcznik projektanta i strategie projektowania.
    Techniki projektowania gier poparte przykładami z życia.
    Co sprawia, że klikają? Psychologia zachowań
    użytkowników i projektowania aplikacji internetowych
    253
    Różne spojrzenia na zagadnienie projektowania. Znaczenie
    oddziaływań społecznych. Nieświadome podejmowanie decyzji.
    Weryikacja społeczna. Efekt przyspieszenia u celu. Rozpraszanie
    sposobem zwracania uwagi. Zaspokorczanie. Wzorce myślowe.
    Obsługa błędów. Niezamierzona nieuwaga.
    Wzorce projektowe wykorzystywane na stronach
    e-commerce (studia przypadków)
    273
    Układ. Architektura informacji. Nawigacja. Kolorystyka. Towary,
    dokonywanie zakupów i strony koszyka. Nazewnictwo stosowane
    na przyciskach i wzory projektów. Projektowanie stron pomocy
    i kontaktu. Bezpośrednie działania marketingowe.
    Jak wydać książkę (taką jak ta)?
    317
    Wydawać na własną rękę czy szukać wydawnictwa? Pisanie,
    redagowanie i przygotowywanie do druku. Ceny, działania
    marketingowe i kolportaż. Książki w wersji elektronicznej:
    PDF, EPUB, Mobipocket. Druk na życzenie.
    Skorowidz
    353
    Tematy poruszane w  tym rozdziale: Różne spojrzenia na zagadnienie projektowania.
    Znaczenie oddziaływań społecznych. Nieświadome podejmowanie decyzji. Weryikacja
    społeczna. Efekt przyspieszenia u celu. Rozpraszanie sposobem zwracania uwagi. Zaspo-
    korczanie. Wzorce myślowe. Obsługa błędów. Niezamierzona nieuwaga.
    Znacie może opowieść o słoniu?
    K
    ról wezwał do siebie najbardziej zaufanych doradców, kazał zawiązać im
    oczy i poprowadził ich do ciemnego pokoju. Opaski i mrok panujący wo-
    kół sprawiły, że doradcy nie widzieli niczego. Wtem usłyszeli swojego władcę:
    — Powróciłem z podróży do odległej krainy i przywiozłem ze sobą coś
    niepodobne do niczego, co mieliście okazję widzieć. To słoń.
    — Słoń? — zdumieli się doradcy. — Co to jest słoń?
    — Dotknijcie i spróbujcie opisać mi, czym jest słoń — odparł król.
    Pierwszy z doradców wyciągnął rękę i wymacał nogę zwierzęcia, natych-
    miast też odparł:
    — Słoń jest wielkim ilarem.
    Drugi z doradców powtórzył gest pierwszego i chwycił ogon słonia.
    Po chwili ogłosił:
    — Słoń to rodzaj liny.
    Następny doradca wyczuł brzuch słonia, zastanowił się i stwierdził:
    — Słoń to taki mur.
    Ostatni z doradców chwycił słonia za trąbę, po czym orzekł:
    — Słoń to nowy projekt rury.
    — Mimo że wszyscy macie nieco racji, każdy z was jest w błędzie —
    odparł król — dotykaliście bowiem jedynie fragmentów słonia.
    Zawsze, gdy zastanawiam się nad tym, jak ludzie wywodzący się z różnych środowisk,
    mający różne wykształcenie i odmienne doświadczenia postrzegają pracę projektanta,
    przypomina mi się ta historyjka. Inaczej do tego zagadnienia podejdzie graik, inaczej
    projektant interakcji, a jeszcze inaczej programista. Poza nimi mamy jeszcze właści-
    ciela irmy, architekta informacji i  cały sztab innych ludzi. Każdy z  nich dorastał
    w innym środowisku, doświadczał czegoś innego i odebrał inne wykształcenie, dla-
    tego też obiektem jego uwagi stanie się jeden, wąski aspekt projektu. Warto jednak
    pamiętać, że dostrzeżenie innego niż zwykle fragmentu budowy projektu może być
    niezwykle pomocne.
    Z wykształcenia jestem psychologiem, pracuję też czynnie w swoim zawodzie, co
    sprawia, że postrzegam kwestię projektowania przez pryzmat wzorców myślowych,
    jakie funkcjonują w umyśle użytkownika. Nieważne, czy mam do czynienia z opro-
    Co sprawia, że klikają? Psychologia zachowań użytkowników i projektowania aplikacji internetowych
    254
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com