turbo2, Poradnik Napraw Peugeot 307
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Demontaż-montaż : Turbosprężarka o zmiennej geometrii (GARETT) B1HG7EK1 Demontaż-montaż : Turbosprężarka o zmiennej geometrii (GARETT) DIESEL TURBO DV6TED4 SANS FAP LUB DIESEL TURBO DV6TED4 FAP PILNE : . 1. Demontaż Odłączyć akumulator . Zdemontować stylizowaną osłonę silnika . UWAGA : Osłonić chłodnicę układu chłodzenia silnika dla ochrony żeberek przed uszkodzeniem. . UWAGA : Zaślepić otwór wlotowy i wylotowy turbosprężarki. Zdemontować : • Tuleję wlotu powietrza do turbosprężarki • Tłumik hałasu turbosprężarki UWAGA : Zdemontować tłumik hałasu turbosprężarki przechylając go wzdłuż osi kolektora turbosprężarki. Rysunek : b1bm1fcd Zdemontować : • śruby (1) • Osłona termiczna (2) Odłączyć przewód podciśnieniowy (3) ( w "a"). Rysunek : b1hm0yxd UWAGA : Zaślepić otwory smarowania turbosprężarki. Odłączyć przewód powrotny smarowania (5) ( w "b"). UWAGA : Podczas odkręcania złączek należy uważać, aby się nie obracały (Jeżeli jest to konieczne należy je przytrzymać). Zdemontować zespół przewodu smarowania (6), śrubę z drążoną główką (4) i pierścienie uszczelniające. Rysunek : b1fm03bd UWAGA : Sprawdzić nieobecność siatki filtrującej w "c" w śrubie (4b). Zdemontować (W razie potrzeby) ; Za pomocą wkrętaka. Rysunek : b1hm0yyd Zdemontować : • Śruba (7) • Nakrętki (8) Rysunek : b1hm0yzd Zdemontować : • Nakrętki (10) • Turbosprężarka (9) UWAGA : Zabezpieczyć : Kolektor wydechowy ; Przy pomocy zaślepki . 2. Sprawdzenie Sprawdzić system filtrowania powietrza silnika. Sprawdzić : • Złączki powietrza • Stan i prawidłowe ułożenie przewodu podciśnieniowego turbosprężarki Sprawdzić, czy w następujących elementach nie ma ciał obcych : • Układ dolotowy powietrza • Kolektor wydechowy (ryzyko uszkodzenia turbosprężarki w chwili uruchomienia) Oczyścić powierzchnię kolektora wylotowego turbosprężarki . Sprawdzić czystość złączek układu obiegu oleju. UWAGA : Stosować zalecane śruby i nakrętki (wytrzymałość w wysokiej temperaturze). Wymienić : • Nakrętki mocujące turbosprężarki • Miedziane uszczelki drążonych śrub smarowania turbosprężarki • Opaski katalizatora 3. Montaż UWAGA : Przy ponownym montażu, wszystkie uszczelki zdemontowane, mają zostać zastąpione nowymi uszczelkami. UWAGA : Podczas montażu : Zdjąć zatyczki z turbosprężarki w ostatnim momencie. Rysunek : b1hm0z0d Wymienić uszczelki "d" i "e" turbosprężarki. Rysunek : b1hm0z1d UWAGA : Oczyścić płaszczyzny przylegania homologowanym środkiem czyszczącym. Nie używać ostrych narzędzi ani materiałów ściernych w odniesieniu do płaszczyzn uszczelniających. Płaszczyzny współpracujące z uszczelką nie mogą wykazywać śladów uderzeń i zarysowań. UWAGA : Wykonać wstępny montaż elementów turbosprężarki, aby ustawić ich pozycję (Przed ostatecznym przykręceniem). UWAGA : Wymieniać systematycznie : Nakrętki (8), (10) i śrubę(7). Podłączyć turbosprężarkę na kolektorze wydechowym. Przypiąć : • Nakrętki (8), (10) (nowe nakrętki) • Śruba (7) (nowa) Umieścić na swoim miejscu zespół przewodu smarowania (9), śrubę z drążoną główką (7) i pierścienie uszczelniające (nowe). Dokręcić : • nakrętki (8), (10) momentem 2,6 ± 0,6 daNm • Śruba (7) momentem 2,5 ± 0,3 daNm UWAGA : Podczas montażu, przesmarować koniec przewodu powrotnego smarowania olejem silnikowym. Połączyć : • Przewód powrotny smarowania (5) • Przewód podciśnieniowy (3) ( w "a") Rysunek : b1bm1fdd Metoda dokręcania górnej złączki : • Włożyć pionowo trzpień o średnicy "A" = 8,5 mm ; Zgodnie z powyższym rysunkiem • Dokręcić śrubę (4a) przytrzymując złączkę za pomocą trzpienia ; Dokręcić momentem 3 ± 0,45 daNm
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|