uml. inżynieria oprogramowania. wydanie ii scan, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • apan.keep.pl
  • Podobne

     

    uml. inżynieria oprogramowania. wydanie ii scan, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    4
    UML. Inżynieria oprogramowania
    Rozdział 4 Proces projektowania ............................................................................. 67
    4.1. Definicje terminów .................................................................................................. 67
    4.1.1. Modele i języki modelowania .................................................................... 68
    4.1.2. Proces i jakość ........................................................................................... 70
    4.2. Proces projektowania .............................................................................................. 70
    4.2.1. Zunifikowana metodologia? ....................................................................... 72
    4.2.2. Procesy stosowane w UML ....................................................................... 73
    4.3. System, projekt, model, diagram ............................................................................. 75
    4.3.1. Wykorzystanie modeli ............................................................................... 76
    Część II UML ..................................................................................... 79
    Rozdział 5 Podstawy modeli klas ............................................................................. 81
    5.1. Identyfikowanie obiektów i klas ............................................................................... 81
    5.1.1. Co sprawia, że model klasy jest dobry? ..................................................... 81
    5.1.2. Jak zbudować dobry model klasy ............................................................... 82
    5.1.3. Jakim rodzajem rzeczy są klasy? ................................................................. 85
    5.1.4. Obiekty ze świata rzeczywistego a ich reprezentacje w systemie ............ 85
    5.2. Powiązania ............................................................................................................... 86
    5.2.1. Wielokrotności .......................................................................................... 88
    5.3. Atrybuty i operacje .................................................................................................. 89
    5.3.1. Operacje .................................................................................................... 89
    5.3.2. Atrybuty ..................................................................................................... 89
    5.4. Generalizacja ............................................................................................................ 90
    5.4.1. Korzystanie z języka polskiego w celu sprawdzenia, czy zachodzi
    generalizacja ...................................................................................................... 93
    5.4.2. Implementacja generalizacji: dziedziczenie ................................................ 93
    5.5. Model klasy podczas opracowywania ...................................................................... 94
    5.6. Karty CRC ............................................................................................................... 95
    5.6.1. Tworzenie kart CRC ................................................................................. 95
    5.6.2. Używanie kart CRC podczas opracowywania projektu ............................ 96
    5.6.3. Przykład karty CRC ................................................................................... 97
    5.6.4. Refaktoring ................................................................................................ 98
    Rozdział 6
    Więcej na temat modeli klas ................................................................ 101
    6.1. Więcej na temat powiązań ..................................................................................... 101
    6.1.1. Agregacja i kompozycja ........................................................................... 101
    6.1.2. Role ......................................................................................................... 103
    6.1.3. Możliwości nawigacji ............................................................................... 104
    6.1.4. Powiązania kwalifikowane ....................................................................... 105
    6.1.5. Powiązania pochodne .............................................................................. 107
    6.1.6. Ograniczenia ............................................................................................ 108
    6.1.7. Klasy powiązań ........................................................................................ 110
    6.2. Więcej na temat klas .............................................................................................. 112
    6.2.1. Interfejsy .................................................................................................. 113
    6.2.2. Klasy abstrakcyjne .................................................................................... 115
    6.3. Klasy sparametryzowane ....................................................................................... 117
    6.4. Zależność ............................................................................................................... 118
    6.5. Komponenty i pakiety ............................................................................................ 119
    6.6. Widoczność i ochrona ........................................................................................... 119
    Spis treści
    5
    Rozdział 7 Najważniejsze informacje na temat modeli przypadków użycia ........ 121
    7.1. Szczegóły dotyczące aktorów ................................................................................ 123
    7.2. Przypadki użycia w szczegółach ............................................................................. 125
    7.3. Granice systemu .................................................................................................... 126
    7.4. Używanie przypadków użycia ............................................................................... 127
    7.4.1. Przypadki użycia podczas gromadzenia wymagań ................................... 127
    7.4.2. Przypadki użycia podczas projektowania ................................................ 128
    7.5. Możliwe problemy z przypadkami użycia .............................................................. 130
    Rozdział 8 Więcej informacji na temat modeli przypadków użycia ..................... 133
    8.1. Relacje między przypadkami użycia ....................................................................... 133
    8.1.1. Przypadki użycia do wielokrotnego użycia: <<include>> .................... 134
    8.1.2. Komponenty i przypadki użycia ............................................................... 136
    8.1.3. Rozdzielanie wariantów zachowania: <<extend>> ............................. 138
    8.2. Generalizacje ......................................................................................................... 139
    8.3. Aktorzy i klasy ........................................................................................................ 140
    8.3.1. Notacja: aktorzy jako klasy ...................................................................... 141
    Rozdział 9 Najważniejsze informacje na temat diagramów interakcji .................. 143
    9.1. Współprace ............................................................................................................ 144
    9.2. Diagramy komunikacji ........................................................................................... 145
    9.3. Diagramy sekwencji ............................................................................................... 147
    9.4. Więcej zaawansowanych funkcji ............................................................................ 150
    9.4.1. Komunikaty z obiektu do samego siebie ................................................. 150
    9.4.2. Zwracane wartości .................................................................................. 151
    9.4.3. Tworzenie i usuwanie obiektów ............................................................. 152
    9.5. Diagramy interakcji służące innym celom .............................................................. 154
    9.5.1. Pokazywanie, jak klasa udostępnia operację ............................................ 154
    9.5.2. Opisywanie, jak działa wzorzec projektowy ........................................... 154
    9.5.3. Opisywanie, jak można użyć komponentu .............................................. 154
    Rozdział 10 Więcej informacji na temat diagramów interakcji ............................... 155
    10.1. Więcej niż tylko proste sekwencje komunikatów ................................................ 155
    10.1.1. Zachowania warunkowe ....................................................................... 155
    10.1.2. Iteracja ................................................................................................... 157
    10.2. Współbieżność ..................................................................................................... 158
    10.2.1. Modelowanie ścieżek kontroli ............................................................... 159
    Rozdział 11 Najważniejsze informacje na temat diagramów stanów i aktywności ......165
    11.1. Diagramy stanów ................................................................................................. 166
    11.1.1. Niespodziewane komunikaty ................................................................ 167
    11.1.2. Poziom abstrakcji ................................................................................... 168
    11.1.3. Stany, zmiany stanu i zdarzenia .............................................................. 168
    11.1.4. Akcje ...................................................................................................... 169
    11.1.5. Dozór .................................................................................................... 171
    11.2. Diagramy aktywności ........................................................................................... 174
    Rozdział 12 Więcej informacji na temat diagramów stanów ................................... 179
    12.1. Inne rodzaje zdarzeń ........................................................................................... 179
    12.2. Inne rodzaje akcji ................................................................................................. 180
    12.3. Zaglądanie do wnętrza stanów ............................................................................ 181
    12.4. Współbieżność w obrębie stanów ....................................................................... 183
    6
    UML. Inżynieria oprogramowania
    Rozdział 13 Diagramy architektury i wdrożeń ....................................................... 185
    13.1. Diagramy struktury komponentów ..................................................................... 185
    13.2. Model wdrożeń ................................................................................................... 187
    13.2.1. Warstwa fizyczna ................................................................................... 187
    13.2.2. Wdrażanie oprogramowania na sprzęcie ............................................... 187
    Rozdział 14 Pakiety i modele ................................................................................... 191
    14.1. Pakiety ................................................................................................................. 191
    14.1.1. Kontrolowanie przestrzeni nazw ........................................................... 192
    14.2. Modele ................................................................................................................. 194
    Część III Studia przypadków ........................................................... 197
    Rozdział 15 Administrowanie I4 .............................................................................. 199
    15.1. Studium przypadku .............................................................................................. 199
    15.1.1. Model klas .............................................................................................. 203
    15.1.2. Dynamika ............................................................................................... 204
    15.1.3. Diagramy stanów ................................................................................... 204
    15.1.4. Diagramy aktywności ............................................................................. 204
    15.2. Dyskusja ............................................................................................................... 205
    Rozdział 16 Gry planszowe ...................................................................................... 207
    16.1. Zakres i wstępna analiza ...................................................................................... 208
    16.1.1. „Kółko i krzyżyk” ................................................................................... 208
    16.1.2. Szachy .................................................................................................... 209
    16.2. Interakcja ............................................................................................................. 213
    16.3. Z powrotem do szkieletu aplikacji ....................................................................... 215
    16.4. Stany .................................................................................................................... 217
    Rozdział 17 Symulacja metodą kolejnych zdarzeń ................................................. 219
    17.1. Wymagania ........................................................................................................... 219
    17.1.1. Bardziej szczegółowy opis ..................................................................... 220
    17.2. Zarys modelu klasy .............................................................................................. 222
    17.3. Przypadki użycia .................................................................................................. 224
    17.3.1. Podsumowanie przypadku użycia tworzenie modelu ............................ 224
    17.3.2. Podsumowanie przypadku użycia obserwowanie zachowania .............. 225
    17.3.3. Podsumowanie przypadku użycia zbieranie danych statystycznych ...... 225
    17.3.4. Podsumowanie przypadku użycia uruchomienie modelu ...................... 225
    17.4. Standardowy mechanizm symulacji opartej na procesie ...................................... 226
    17.5. Powiązania i możliwości nawigacji ....................................................................... 227
    17.6. Klasy w szczegółach ............................................................................................. 230
    17.6.1. Klasa Zarzadca ....................................................................................... 230
    17.6.2. Klasa JednostkaAktywna ........................................................................ 231
    17.6.3. Klasa JednostkaPasywna ........................................................................ 233
    17.6.4. Klasa Zasob ............................................................................................ 233
    17.7. Klasa Raport ......................................................................................................... 236
    17.8. Klasa DaneStatystyczne ....................................................................................... 236
    17.8.1. Klasa Srednia .......................................................................................... 236
    17.9. Budowanie kompletnego modelu symulacji ......................................................... 237
    17.10. Ucztujący filozofowie ......................................................................................... 238
    Spis treści
    7
    Część IV W stronę praktyki ............................................................. 241
    Rozdział 18 Wielokrotne używanie: komponenty i wzorce .................................... 243
    18.1. Praktyczne informacje na temat wielokrotnego używania ................................... 243
    18.1.1. Co może być użyte wielokrotnie i w jaki sposób? ................................. 244
    18.1.2. Dlaczego używać powtórnie? ................................................................ 246
    18.1.3. Dlaczego używanie wielokrotne jest trudne? ........................................ 247
    18.1.4. Które komponenty w naturalny sposób nadają się
    do powtórnego użycia? ........................................................................ 248
    18.1.5. A co z budowaniem własnych komponentów? ...................................... 249
    18.1.6. Jaką różnicę sprawia zorientowanie obiektowe? ................................... 250
    18.2. Wzorce projektowe ............................................................................................. 251
    18.2.1. Przykład: Fasada .................................................................................... 254
    18.2.2. Język UML i wzorce .............................................................................. 254
    18.3. Szkielety ............................................................................................................... 256
    Rozdział 19 Jakość produktu: weryfikowanie, walidacja i testowanie .................... 257
    19.1. Omówienie jakości .............................................................................................. 257
    19.2. W jaki sposób można osiągnąć wysoką jakość? .................................................... 258
    19.2.1. Nastawienie na produkt ........................................................................ 258
    19.2.2. Nastawienie na proces .......................................................................... 258
    19.2.3. Dalsza lektura ........................................................................................ 259
    19.3. Weryfikacja .......................................................................................................... 259
    19.4. Walidacja .............................................................................................................. 260
    19.4.1. Użyteczność .......................................................................................... 261
    19.5. Testowanie .......................................................................................................... 262
    19.5.1. Wybieranie i przeprowadzanie testów .................................................. 263
    19.5.2. Dodatkowe problemy związane ze zorientowaniem obiektowym ....... 265
    19.5.3. Dlaczego testowanie jest często przeprowadzane źle? ......................... 267
    19.6. Przeglądy i inspekcje ............................................................................................ 268
    19.6.1. Problemy związane z przeglądami FTR ................................................. 269
    Rozdział 20 Jakość procesu: zarządzanie, zespoły i kontrola jakości ...................... 271
    20.1. Zarządzanie ......................................................................................................... 271
    20.1.1. Zarządzanie projektem .......................................................................... 272
    20.1.2. Szacowanie projektu iteracyjnego ......................................................... 273
    20.1.3. Zarządzanie projektowaniem opartym na komponentach .................... 274
    20.1.4. Zarządzanie ludźmi ................................................................................ 275
    20.2. Zespoły ................................................................................................................ 276
    20.3. Przywództwo ...................................................................................................... 277
    20.3.1. Zmiana procesu projektowania ............................................................. 278
    20.4. Kontrola jakości ................................................................................................... 279
    20.4.1. Kontrola jakości w procesach iteracyjnych ............................................ 281
    20.4.2. Kompleksowe zarządzanie jakością ....................................................... 281
    20.5. Dalsza lektura ...................................................................................................... 283
    Skorowidz ............................................................................................ 289
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com