voip. praktyczny przewodnik po telefonii internetowej pełna wersja, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • myleskennedy.pev.pl
  • Podobne

     

    voip. praktyczny przewodnik po telefonii internetowej pełna wersja, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Łączenie dwupunktowe (punkt-punkt)
    85
    Istniejące terminale
    87
    Dial-plan i plan PBX
    95
    Główne zagadnienia: telefonia komutowana
    99
    5.
    Aplikacje telefonii komercyjnej ...................................................................................101
    Terminologia aplikacji
    101
    Obsługa połączeń podstawowych
    102
    Aplikacje administracyjne
    104
    Aplikacje dostarczania wiadomości
    108
    Zaawansowane aplikacje obsługi połączeń
    109
    Aplikacje CTI
    113
    Główne zagadnienia: aplikacje telefonii
    114
    6. Zastąpienie telefonii komutowanej przez VoIP ........................................................115
    Nieinteligentny transport
    115
    Kanały głosowe
    116
    Główne zagadnienia: zastąpienie telefonii komutowanej przez VoIP
    131
    7.
    Zamiana sygnalizowania wywoławczego na VoIP .................................................. 133
    Protokoły sygnalizacyjne VoIP
    133
    H.323
    136
    SIP
    149
    IAX
    157
    MGCP
    158
    Cisco SCCP
    159
    Sygnalizowanie niejednorodne
    160
    Kluczowe zagadnienia: zamiana sygnalizowania wywoławczego na VoIP
    162
    8.
    Gotowość VoIP ............................................................................................................ 165
    Ocena gotowości VoIP
    165
    Środowisko biznesowe
    166
    Środowisko sieci
    173
    Plan implementacji
    179
    Kluczowe zagadnienia: gotowość VoIP
    183
    9. Jakość usług przesyłania danych (QoS) ..................................................................... 185
    QoS dawniej i dziś
    185
    Opóźnienia, straty pakietów i rozsynchronizowanie
    190
    CoS
    193
    802.1q VLAN
    199
    Jakość usług przesyłania danych (QoS)
    202
    Prywatne QoS
    207
    6
    |
    Spis treści
    Audio QoS pod Windowsem
    208
    Najlepsze praktyki dla zapewnienia QoS
    211
    Kluczowe zagadnienia: QoS
    213
    10.
    Bezpieczeństwo i monitoring .................................................................................... 215
    Bezpieczeństwo w telefonii tradycyjnej
    215
    Bezpieczeństwo telefonii IP
    217
    Kontrola dostępu
    218
    Utrzymanie i wzmacnianie oprogramowania
    222
    Zapobieganie włamaniom i monitoring
    230
    Główne zagadnienia: bezpieczeństwo i monitoring
    237
    11.
    Narzędzia usuwania błędów z programu .................................................................239
    Narzędzia usuwania błędów w VoIP
    239
    Trzy rzeczy, które będziesz wyszukiwać i zwalczać
    240
    Inspekcja pakietów SIP
    240
    Współoperatywność
    249
    Kiedy, a nie jeśli, masz problemy…
    253
    Symulacja ładunków mediów
    254
    Kluczowe zagadnienia: narzędzia usuwania błędów z programu
    254
    12. Łącza zbiorcze PSTN ................................................................................................... 257
    Łącza dial-tone
    258
    Routowanie połączeń PSTN na punktach połączeniowych
    272
    Planowanie odpowiedniego czasu dla przeniesień łączy
    277
    Kluczowe zagadnienia: łącza dalekosiężne PSTN
    278
    13.
    Infrastruktura sieci dla VoIP .......................................................................................279
    Tradycyjne łącza dalekosiężne
    280
    Łącza dalekosiężne VoIP
    281
    Schemat WAN
    294
    Przeżywalność awarii
    299
    Łącza Metro-Area
    303
    Zagadnienia dotyczące zapór
    304
    Wybór kodeków
    307
    Kluczowe zagadnienia: infrastruktura sieci dla VoIP
    313
    14. Tradycyjne aplikacje w sieci konwergentnej ............................................................... 315
    Faks i modemy
    315
    Systemy przeciwpożarowe i antywłamaniowe
    323
    Systemy monitoringu i wideokonferencje
    324
    Poczta głosowa i IVR
    325
    Numer ratunkowy 911
    331
    Kluczowe zagadnienia: tradycyjne aplikacje w sieci konwergentnej
    337
    Spis treści
    |
    7
    15.
    Co może się nie udać? .................................................................................................339
    Typowe sytuacje problemowe
    339
    Kluczowe zagadnienia: co może się nie udać?
    349
    16.
    Dystrybutorzy VoIP i ich usługi .................................................................................. 351
    Telefony programowe i programy do wymiany wiadomości tekstowych
    351
    Skype
    353
    Inne oprogramowanie telefoniczne
    354
    Narzędzia deweloperskie i systemy SoftPBX
    355
    Dostawcy usługi VoIP
    358
    Producenci sprzętu telefonicznego
    360
    17.
    Asterisk dla użytkowników zaawansowanych ........................................................363
    Wsparcie dla Asteriska
    363
    Pliki konfiguracyjne Asteriska
    364
    Schematy połączeń (ang. dial-plan) Asteriska
    365
    Kanały Asteriska
    390
    CLI Asteriska
    398
    Łączenie Asteriska z innymi programami
    408
    Kluczowe zagadnienia: odniesienia Asteriska
    410
    A
    Metody i odpowiedzi w protokole SIP ...................................................................... 411
    B
    Polecenia AGI .............................................................................................................. 413
    C
    Składnia API Asterisk Manager Socket ...................................................................... 417
    Słowniczek .................................................................................................................. 419
    Skorowidz ................................................................................................................... 425
    8
    |
    Spis treści
    ROZDZIAŁ 2.
    Głos na danych:
    wiele rozmów, jedna sieć
    Podstawą komunikacji jest rozmowa — werbalna, pisemna lub wyrażona gestami. Rozmowa
    może być nawet jednostronna, np. wtedy, gdy trener wrzeszczy na swoją drużynę.
    Istnieje kilka typów rozmowy: „jeden do wielu” (nadawcą jest na przykład kandydat poli-
    tyczny wygłaszający przemowę) lub „wielu do jednego” (sytuacja taka ma miejsce na przykład
    wtedy, gdy wyborcy lobbują danego kandydata po jego powrocie do biura). Konwersacje nie
    są jedynie analogią sieci — dosłownie są współczesnymi sieciami.
    Podwaliny sieci biznesowych także są rozmową. Sieci danych IP działają na protokołach, które
    wykorzystują podejście konwersacyjne przy wymianie danych. Najpowszechniejsze proto-
    koły dla przeglądania sieci (HTTP) i e-maili (SMTP) wykorzystują w celu porozumienia dwu-
    stronną „konwersację danych”. Proces jest prosty: host klienta wysyła pytanie do hosta ser-
    wera lub równorzędnego hosta (ang.
    peer
    ), a następnie serwer lub host równorzędny wysyła
    odpowiedź do klienta.
    Konwersacje pomiędzy hostami w sieci IP są podobne do tych, które zachodzą między ludź-
    mi. Różnica polega tylko na tym, że zamiast słów do przekazywania informacji w sieciach wy-
    korzystywane są jednostki zwane datagramami.
    Datagram
    jest jak list w kopercie. Gdy jest
    odpowiednio oznaczony (ma adres odbiorcy i adres zwrotny oraz znaczek), może być do-
    starczony przez pocztę. Oznaczenia datagramu nazywa się
    nagłówkami
    , ponieważ zawierają
    informacje o miejscu przeznaczenia, tak jak listy pocztowe. Zamiast jednak adresu pocztowego
    datagramy wykorzystują tak zwane adresy hostów. Różne technologie sieciowe różnie okre-
    ślają datagramy, na przykład jako komórki, ramki lub pakiety. Dobre zrozumienie działania
    sieci IP jest istotne dla pomyślnej współpracy z Voice over IP. Godną polecenia książką na ten
    temat jest
    Administracja sieci TCP/IP dla każdego
    wydawnictwa Helion (Gliwice 2000).
    Podczas transmisji głosu przy użyciu datagramów w sieci IP telefonia nabiera tych samych cech
    co sieć danych. Podobnie jak aplikacje współdzielenia plików czy możliwości drukowania przez
    sieć, można stworzyć oprogramowanie, które będzie wykonywać zadania (połączenia konfe-
    rencyjne i poczta głosowa), wykorzystując datagramy strumieni głosowych i sygnałów. Te za-
    dania są
    aplikacjami
    VoIP.
    VoIP, podobnie jak sieć, na której się znajduje, nie jest aplikacją, lecz metodą budowania aplikacji
    z wykorzystaniem tysięcy narzędzi programowych i urządzeń. Tymi elementami budującymi
    mogą być: wyspecjalizowany serwer VoIP lub serwery z dużymi możliwościami programowania,
    27
      [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com