word-2010-pl.-pierwsza-pomoc full, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Idź do Word 2010 PL. Pierwsza pomoc • Spis treści Autor: Magdalena Gunia ISBN: 978-83-246-2625-0 Format: 140×208, stron: 104 Katalog książek katalog Twój koszyk • Co z tą wstążką – czyli jak opanować korzystanie z nowego interfejsu Worda • Pomaluj swój świat – czyli jak ożywić nudną czcionkę, zmienić jej kolor i tło • Daj się zastąpić – czyli jak uniknąć ręcznego sortowania i tworzenia spisu treści • Kupą, mości panowie – czyli jak poradzić sobie z grupową pracą nad dokumentem Wymiana Worda na nowszą wersję spada na Ciebie jak grom z jasnego nieba? Wcale nie chciałeś tego robić, ale Twój szef się uparł – albo po prostu zmieniłeś komputer i dałeś się na to namówić… Zanim zaczniesz pluć sobie w brodę, w panice szukać znajomego interfejsu i gubić wątek, zatrzymaj się na chwilę! Właśnie znalazłeś cudowny lek na swoje zmartwienie. Z tą książką uda Ci się błyskawicznie zdobyć i uporządkować wiedzę o Wordzie 2010, niezależnie od tego, czy w ogóle miałeś kiedyś do czynienia z edytorem tekstu. Nauczysz się tworzyć, zapisywać i formatować dokumenty, wprowadzać kolumny, sekcje i tabele, zmieniać wygląd czcionki i tła. Dowiesz się, jak wygenerować spis treści, jak działa Autokorekta oraz jakie czynności można wykonywać automatycznie. Opanujesz także wstawianie rysunków i komentarzy oraz metody efektywnej pracy w grupie nad jednym dokumentem. Czas start – tak przygotowany bez trudu poradzisz sobie z każdym zadaniem! • Tworzenie, otwieranie i zapisywanie dokumentów • Używanie szablonów i opcje widoku strony • Dzielenie tekstu na kolumny i sekcje • Zmiana układu strony i drukowanie dokumentu • Zaznaczanie, kopiowanie, usuwanie i zamiana fragmentu tekstu • Formatowanie tekstu, tworzenie list i tabel • Stosowanie stylów nagłówkowych i spisy treści • Sprawdzanie pisowni i dzielenie wyrazów • Formatowanie tabeli i wstawianie znaków niestandardowych • Używanie nagłówka i stopki oraz numerowanie stron • Przeszukiwanie dokumentu i wstawianie przypisów oraz rysunków • Rejestrowanie zmian w dokumencie i praca z komentarzami Word 2010 – wyciśnij z niego wszystko, co zawiera! Cennik i informacje o nowościach Czytelnia • Fragmenty książek online Kontakt Helion SA ul. Kościuszki 1c 44-100 Gliwice tel. 32 230 98 63 © Helion 1991–2011 WORD 2010 PL Spis treści Wstęp / 5 1. Jak uruchomić program Word 2010 PL? / 7 2. Jak utworzyć nowy dokument? / 9 3. Jak otworzyć już istniejący dokument? / 11 4. Jak używać gotowych szablonów dokumentów? / 13 5. Jak zapisać dokument? / 14 6. Jak zapisać dokument pod nową nazwą? / 15 7. Jak zamknąć okno programu Word 2010 PL? / 17 8. Opcje widoku strony / 19 9. Jak podzielić tekst na kolumny i sekcje? / 21 10. Jak zmienić układ strony dokumentu? / 22 11. Jak przygotować dokument do druku? / 24 12. Jak wydrukować dokument? / 26 13. Jak zaznaczyć fragment tekstu za pomocą myszy? / 28 14. Jak zaznaczyć tekst przy użyciu klawiatury? / 29 15. Jak skopiować, wyciąć i wkleić fragment tekstu? / 30 16. Jak cofnąć zmiany, a potem je przywrócić? / 31 17. Jak zmienić czcionkę? / 32 18. Jak zmienić czcionkę — opcje zaawansowane / 34 19. W jaki sposób sformatować akapit? / 37 20. Jak i po co używać stylów formatowania? / 40 21. Style nagłówkowe i ich zalety / 43 22. Jak wygenerować spis treści? / 45 23. Jak sprawdzić pisownię w dokumencie i poprawić w nim błędy? / 48 24. Jak sprawdzić błędy interpunkcyjne i gramatyczne? / 50 3 WORD 2010 PL 25. Czym jest Autokorekta i czy można ją wyłączyć? / 52 26. Jak podzielić wyrazy na końcu wierszy? / 54 27. Jak utworzyć listę numerowaną? / 56 28. Jak utworzyć listę wielopoziomową? / 59 29. Jak utworzyć listę punktowaną? / 61 30. Jak wstawić do tekstu tabelę? / 63 31. Jak dodać wiersze i kolumny do istniejącej tabeli? / 65 32. Jak połączyć komórki tabeli? / 67 33. Jak modyikować istniejącą tabelę? / 69 34. W jaki sposób sformatować wygląd tabeli? / 71 35. Jak wstawiać litery, znaki i symbole niedostępne na klawiaturze? / 74 36. Jak sortować alfabetycznie? / 76 37. Jak używać nagłówka i stopki? / 79 38. Jak automatycznie numerować strony? / 81 39. Jak przeszukiwać dokument? / 82 40. Jak zamieniać fragmenty tekstu w całym dokumencie jednocześnie? / 84 41. Jak pracować nad jednym dokumentem w grupie? Komentarze / 86 42. Jak pracować nad jednym dokumentem w grupie? Usuwanie komentarzy / 88 43. Jak rejestrować zmiany wprowadzane w dokumentach? / 90 44. Jak przeglądać zarejestrowane zmiany? / 92 45. Jak wstawić przypis? / 93 46. Jak wstawić do dokumentu rysunek lub clipart? / 95 47. Jak używać kształtów Worda? / 97 48. Jak sformatować kształty Worda? / 99 49. Jak i po co używać pola tekstowego? / 101 50. Jak wstawić inicjał i jak zawinąć tekst wokół rysunku? / 103 4 Spis treści 4 WORD 2010 PL 41. Jak pracować nad jednym dokumentem w grupie? Komentarze konieczna będzie wymiana uwag i sugestii. Można je prze- kazać ustnie, telefonicznie lub mailem, jednak najlepiej byłoby, gdyby takie komentarze były związane integralnie z samym dokumentem. To nam ułatwi zorientowanie się, o co chodzi- ło współpracownikom, i prawdopodobnie przyspieszy cały proces. Rzecz jasna, nie pisalibyśmy o takich sprawach, gdyby nasz program nie posiadał wbudowanego narzędzia, które umożliwia pracę grupową. Aby używać komentarzy zapisywanych wraz z dokumentem, wykonujemy poniższe czynności. Rysunek 41.1. Wprowadzanie komentarza do wybranego fragmentu tekstu 1. Chcąc przekazać konkretną uwagę związaną z określonym miejscem w dokumencie, zazna- czamy w tym miejscu wyraz, zdanie bądź nawet cały akapit. 2. Przechodzimy do zakładki Recenzja i w sekcji Komentarze znajdujemy przycisk Nowy komentarz . 3. Kliknięcie tego przycisku spowo- duje, że obszar naszego doku- mentu zostanie powiększony o szeroki margines po prawej stronie. Na nim będzie prezen- towana treść wprowadzanych komentarzy w tzw. dymkach. Zaznaczony wcześniej fragment tekstu zostanie połączony kolo- rową linią z odpowiadającym mu dymkiem, a my możemy wpro- wadzić nasz pierwszy komentarz (rysunek 41.1). Uwaga Obszar dokumentu, na którym wyświetlane są komentarze, nie będzie miał żadnego wpływu na to, jak nasz dokument będzie wyglądał po wydrukowaniu. 86 J eżeli nad jednym dokumentem ma pracować kilka osób,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|