twój pierwszy pracownik. zatrudniaj w małej firmie w polsce full scan, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • smakujzapachy.keep.pl
  • Podobne

     

    twój pierwszy pracownik. zatrudniaj w małej firmie w polsce full scan, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Spis treści
    Wstęp dla niecierpliwych ............................................ 5
    Wstęp dla dociekliwych .............................................. 7
    Rozdział 1. Tanie zatrudnianie ..................................... 9
    Czy na pewno musisz zatrudniać? ................................................... 9
    Czy na pewno na etacie? ................................................................ 13
    A może telepraca lub coworking? .................................................. 27
    Rozdział 2. Casting na Twojego pracownika .................. 33
    Przygotuj się ................................................................................... 33
    Ogłoszenie na miarę oczekiwań ..................................................... 37
    Ogłoszenie modułowe .................................................................... 40
    Aplikacje pod lupą ......................................................................... 46
    To nie jest zwyczajna rozmowa ...................................................... 47
    100 pytań do... ............................................................................... 51
    Gdy rozmowa to za mało ............................................................... 56
    The winner is... ............................................................................... 59
    Rozdział 3. Nowy pracownik w tydzień ........................ 63
    Skierowanie na badania ................................................................. 63
    Podpisanie umowy ......................................................................... 64
    Szkolenie BHP ............................................................................... 66
    Zgłoszenie do ZUS, PIP, PIS ........................................................ 67
    Rozdział 4. ABC zarządzania ..................................... 69
    Od początku buduj strukturę firmy ............................................... 69
    Wymagaj, ale i doceniaj .................................................................. 75
    Wyznaczaj cele, sprawdzaj efekty .................................................. 81
    4
    TWÓJ PIERWSZY PRACOWNIK
    Rozdział 5. Nowoczesna firma — nowoczesny szef .......... 91
    Jak wynagradzać? ........................................................................... 91
    Jak motywować? ............................................................................. 99
    Jak oceniać? ................................................................................. 108
    Rozdział 6. Kodeks pracy w pigułce ...........................115
    Nagrody i kary .............................................................................. 115
    Nieobecność ................................................................................. 120
    Odejście z pracy ........................................................................... 124
    Zastrzeżenie prawne .................................................................... 127
    Rozdział 7. Szefowi nie wszystko wolno ......................129
    Ech, ciężko być szefem ................................................................ 129
    Mobbing ...................................................................................... 131
    Molestowanie seksualne ............................................................... 133
    Dyskryminacja .............................................................................. 136
    Polskie prawo przeciwko złym praktykom ................................... 137
    Rozdział 8. Idealny ekosystem w miejscu pracy ............141
    Dobra atmosfera .......................................................................... 141
    Jasne zasady ................................................................................. 143
    Zgrany zespół ............................................................................... 145
    Profesjonaliści .............................................................................. 148
    Rozdział 9. Z małej chmury duży deszcz .....................151
    Per „ty” czy per „pan”? ................................................................ 151
    Jak reagować na krytykę? ............................................................. 153
    Jak rozwiązywać konflikty? .......................................................... 158
    Jak zdążyć na czas? ...................................................................... 161
    Zakończenie .........................................................165
    Rozdział 8.
    Idealny ekosystem w miejscu pracy
    Dobra atmosfera
    W przyrodzie na ekosystem danego środowiska składają się wszystkie
    jego elementy, które wzajemnie na siebie wpływają. Każdy element
    jest zależny od pozostałych i ma wpływ na pozostałe. W firmie także
    każdy element wpływa na pozostałe. Od jakości zarządzania firmą
    zależy organizacja i atmosfera pracy, od efektów zaangażowania
    pracowników zależy zainteresowanie i zadowolenie klientów, które
    z kolei będzie wpływało na pozycję firmy na rynku. Postawy klien-
    tów i partnerów biznesowych będą oddziaływały na kolejne decyzje
    szefa i pracowników, a z kolei ich reakcje będą kształtowały długo-
    trwałe relacje z kontrahentami. Pozycja przedsiębiorstwa jest więc
    wypadkową wielu czynników, z których większość opiera się na
    kontaktach międzyludzkich. Aby ekosystem działał niczym
    perpetu-
    um mobile
    , wszystkie elementy powinny być doskonale zrównowa-
    żone. Oczywista jest konieczność posiadania produktów lub usług,
    które zainteresują klientów, oraz oferowanie ich w sposób dobrze
    zorganizowany (tak by były łatwo dostępne zawsze, gdy są potrzebne).
    Mniej oczywiste mogą wydawać się kwestie dobrej atmosfery i zgra-
    nej współpracy. Ale czynniki te także mają wpływ na jakość świadczo-
    nych usług czy sprzedawanych produktów, a poza tym przekładają się
    142
    TWÓJ PIERWSZY PRACOWNIK
    na poziom obsługi klienta. Zdyscyplinowani, ale zarazem zadowoleni
    i potrafiący ze sobą współpracować pracownicy osiągają lepsze efekty
    i utrzymują lepsze relacje z klientami i dostawcami niż osoby sfru-
    strowane, pracujące w środowisku, w którym źle się czują.
    Czynniki budujące dobrą atmosferę:
    empatyczna postawa szefa,
    jasny podział zadań,
    wewnętrzna motywacja pracowników,
    przestrzeganie ustalonych zasad,
    odpowiedni dobór pracowników.
    Prawdopodobnie najważniejszym czynnikiem wpływającym na at-
    mosferę w firmie będzie postawa osoby, która nią zarządza. To szef
    wyznacza zadania i rozlicza pracowników, nic więc dziwnego, że
    wszystkie oczy kierują się właśnie ku niemu. Jeśli osoba zatrudniona
    w danej firmie zostanie miło przyjęta, a szef nie tylko przedstawi swoje
    wymagania, ale będzie też otwarty na rozmowę i gotowy do udzielenia
    wsparcia, zakład pracy wywoła na niej dobre wrażenie. Szef, który
    z szacunkiem odnosi się do pracowników (i ludzi w ogóle), nie stro-
    fuje ich niepotrzebnie, nie zachowuje się, jakby był najmądrzejszy
    na świecie, ale zarazem jest konsekwentny, gdy trzeba przestrzegać
    ważnych ustaleń, prawdopodobnie będzie cieszył się szacunkiem
    pracowników. Szef, który zwraca uwagę na to, jak ważne są poprawne
    relacje z innymi ludźmi, swoją postawą może wpłynąć także na to,
    jak pracownicy będą odnosili
    się do kontrahentów. Nieraz zdarzało
    się, że wchodząc do jakiegoś sklepu, z zachowania sprzedawców
    mogłem wiele wywnioskować o ich szefie. Opryskliwi sprzedawcy, dla
    których klient to zło konieczne, często — jak się później okazywało
    — podzielali postawę właściciela sklepu. Z kolei tam, gdzie sprze-
    dawcy byli mili i pomocni, zazwyczaj taki był również ich przełożony.
    Można założyć, że również pomiędzy samymi sprzedawcami lepsze
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com