werbalna prowokacja. posługuj się retoryką ostrą jak brzytwa full, ebooki
[ Pobierz całość w formacie PDF ] Werbalna prowokacja. ostr„ jak brzytwa Autor: Karsten Bredemeier T‡umaczenie: Marian Kalinowski, Ewa Klej, Katarzyna Patoleta ISBN: 978-83-246-0535-4 Rhetorik? Schlagfertigkeit Format: A5, stron: 264 Na pocz„tku by‡o s‡owo, na koæcu puenta Werbalna prowokacja S‡owny majstersztyk Bomba informacyjna Èdrogowskaz dla wszystkich tych, ktrzy uwielbiajĴ zgryłliwĴ komunikacjķÈ lub czķsto muszĴ broniě siķ przed werbalnymi atakami Gewinn, Wiedeæ KomunikujŒ siŒ, wiŒc jestem w retorycznym raju Nudne wywody o niczym? Zakazane! G‡adkie i poprawne politycznie przemwienia? Wzbronione! Blablanie godzinami do zasypiaj„cych s‡uchaczy? Niedozwolone! Jako inteligentna i ca‡kowicie zdrowa na umyle jednostka masz niezbywalne prawo do wyra¿ania swoich myli w sposb b‡yskotliwy i olniewaj„cy. Twoim obywatelskim obowi„zkiem jest prowokowanie s‡owem i u¿ywanie pokrŒtnej argumentacji w celu zdobycia przewagi nad twoimi rozmwcami! Odrzu mylenie stereotypowe to prosta droga skierowania Twojego umys‡u na manowce. Doceæ warto humoru w reagowaniu na cudze wypowiedzi. Poznaj zasady tworzenia inspiruj„cych i porywaj„cych przemwieæ. Odkryj tajniki nowej, skutecznej techniki zadawania pytaæ. Dowiedz siŒ, na czym polegaj„ grzechy g‡wne fatalnych wyst„pieæ i dlaczego ich pope‡nianie grozi ogniem piekielnym. Sztuka wojny na s‡owa Zadawanie ciosw ciŒt„ ripost„. Atakowanie zaskakuj„cymi pytaniami. Wbijanie szpil za pomoc„ gier werbalnych. Pora¿anie paradoksami semantycznymi. Rozbrajanie poprzez psychologiczne podchody. ˘wiczenie czyni mistrza ciŒtej riposty! Pos‡uguj siŒ retoryk„ Spis treci Rozdzia 1. Podstawy ..............................................................5 Sowa ksztatuj ludzi, ludzie ksztatuj sowa ........................... 6 Argumenty na rzecz nowego modelu komunikacji ....................... 13 Nowy wymiar informacji ........................................................... 14 Nowy wymiar autoprezentacji ................................................... 43 Nowy wymiar (zuboenia) wzajemnych relacji ......................... 67 Nowy wymiar apelowania .......................................................... 74 Rozdzia 2. Nowe metody ....................................................81 Prowokowanie sowem, czyli moliwo zastosowania celnej riposty ........................ 82 Retoryczne paradoksy — przeszkody w argumentacji zorientowanej na cel i granica jzykowej wytrzymaoci? ..... 104 City jzyk — dla jednych zabawa, dla innych powód frustracji .. 120 Dialektycy nakaniaj do…!? Albo: Prowokacyjne ataki… — jak je skutecznie odpiera! ......... 157 Rozdzia 3. Instrumentarium retoryczne ..........................177 Struktura przemówienia lub prezentacji ................................. 178 Tworzenie wstpu i podsumowania w wykadzie lub prezentacji ................................................ 183 Najczciej spotykane bdy w wykadach i przemówieniach ..... 192 Nowa i skuteczna technika zadawania pyta .......................... 201 Gupio zadane pytanie to poowa poraki… — druga strona techniki zadawania pyta ......................... 225 Rozdzia 4. Wskazówki co do udanych wystpie publicznych ........................229 Wskazówki dotyczce wystpie w mediach .......................... 230 Udany small talk: niezobowizujca pogawdka na tematy gospodarcze ........................................................ 241 wiczenia ............................................................................247 Bibliografia ..........................................................................255 4 Werbalna prowokacja ROZDZIA 2. Nowe metody Prowokowanie sowem, czyli moliwo zastosowania celnej riposty Zapomnijcie o „zmotywowanej solidarnie” dialektyce (okrelenie filozofa RupertaLaya), profesjonalnie uprzejmej, pokerowej twarzy skutecznego sprzedawcy czy wpojonych spoecznie i przewiczo- nych uprzejmociach w prowadzeniu rozmowy. Nowoci jest doradca, owiadczajcy paradoksalnie swojemu klientowi, e zlecenie w okrelonej formie zupenie mu nie odpo- wiada czy psychoterapeuta, irytujcy klienta swoj odpowiedzi („Nie widz rozwizania paskiego problemu”), tudzie niecierpliwy rozmówca, kontrujcy i ironizujcy przesadnie swoj mow ciaa wypowied przeciwnika. Czynnikiem niezbdnym i zarazem granic prowokowania so- wem i argumentacji jest (i nadal pozostanie) dobry, oparty na emo- cjach kontakt, rednia czy nawet wysoka temperatura rozmowy oraz aktywne prowadzenie dyskusji. Czy istnieje co takiego, jak prowokowanie sowem? Gdy kilkanacie lat temu Frank Farrelly i Jeff Brandsma tworzyli w Stanach Zjednoczonych tak zwan „Provocative Therapy”, niezbyt kojarzon obecnie w innych czciach wiata, systematycznie wy- szukiwali wiele rónych elementów komunikacji midzyludzkiej zawartych w — czsto niesprawiedliwej — dialektyce, która nale- aa do repertuaru zachowa jzykowych dowiadczonych dzienni- karzy bd bya tworzywem prowadzenia rozmowy przez doradców. Mona j równie dostrzec w dyskusjach politycznych lub podczas zwykych rozmów przy stole. Nowoci nie jest sama technika komunikacji prowokacyjnej, lecz moliwo zastosowania jej w celach rozmowy terapeutycznej. Jeeli wyzwolimy si od zawonego kontekstu, otworz si nowe moliwo- ci komunikacji dla doradców, sprzedawców oraz dla wszystkich tych, którzy chc lub musz posugiwa si profesjonaln komunikacj. 82 Werbalna prowokacja
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plmement.xlx.pl
|