werbalna prowokacja. posługuj się retoryką ostrą jak brzytwa full, ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • tykypyfyfy.xlx.pl
  • Podobne

     

    werbalna prowokacja. posługuj się retoryką ostrą jak brzytwa full, ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Werbalna prowokacja.
    ostr„ jak brzytwa
    Autor: Karsten Bredemeier
    T‡umaczenie: Marian Kalinowski,
    Ewa Klej, Katarzyna Patoleta
    ISBN: 978-83-246-0535-4
    Rhetorik? Schlagfertigkeit
    Format: A5, stron: 264
    Na pocz„tku by‡o s‡owo, na koæcu puenta
    Werbalna prowokacja
    S‡owny majstersztyk
    Bomba informacyjna
    Èdrogowskaz dla wszystkich tych, ktrzy uwielbiajĴ zgryłliwĴ komunikacjķÈ
    lub czķsto muszĴ broniě siķ przed werbalnymi atakami
    Gewinn, Wiedeæ
    KomunikujŒ siŒ, wiŒc jestem w retorycznym raju
    Nudne wywody o niczym? Zakazane! G‡adkie i poprawne politycznie przemwienia?
    Wzbronione! Blablanie godzinami do zasypiaj„cych s‡uchaczy? Niedozwolone!
    Jako inteligentna i ca‡kowicie zdrowa na umyle jednostka masz niezbywalne prawo
    do wyra¿ania swoich myli w sposb b‡yskotliwy i olniewaj„cy. Twoim obywatelskim
    obowi„zkiem jest prowokowanie s‡owem i u¿ywanie pokrŒtnej argumentacji w celu
    zdobycia przewagi nad twoimi rozmwcami!
    Odrzu mylenie stereotypowe to prosta droga skierowania Twojego umys‡u
    na manowce. Doceæ warto humoru w reagowaniu na cudze wypowiedzi. Poznaj
    zasady tworzenia inspiruj„cych i porywaj„cych przemwieæ. Odkryj tajniki nowej,
    skutecznej techniki zadawania pytaæ. Dowiedz siŒ, na czym polegaj„ grzechy g‡wne
    fatalnych wyst„pieæ i dlaczego ich pope‡nianie grozi ogniem piekielnym.
    Sztuka wojny na s‡owa
    Zadawanie ciosw ciŒt„ ripost„.
    Atakowanie zaskakuj„cymi pytaniami.
    Wbijanie szpil za pomoc„ gier werbalnych.
    Pora¿anie paradoksami semantycznymi.
    Rozbrajanie poprzez psychologiczne podchody.
    ˘wiczenie czyni mistrza ciŒtej riposty!
    Pos‡uguj siŒ retoryk„
    Spis treci
    Rozdzia 1. Podstawy ..............................................................5
    Sowa ksztatuj ludzi, ludzie ksztatuj sowa ........................... 6
    Argumenty na rzecz nowego modelu komunikacji ....................... 13
    Nowy wymiar informacji ........................................................... 14
    Nowy wymiar autoprezentacji ................................................... 43
    Nowy wymiar (zuboenia) wzajemnych relacji ......................... 67
    Nowy wymiar apelowania .......................................................... 74
    Rozdzia 2. Nowe metody ....................................................81
    Prowokowanie sowem,
    czyli moliwo zastosowania celnej riposty ........................ 82
    Retoryczne paradoksy — przeszkody w argumentacji
    zorientowanej na cel i granica jzykowej wytrzymaoci? ..... 104
    City jzyk — dla jednych zabawa, dla innych powód frustracji .. 120
    Dialektycy nakaniaj do…!? Albo:
    Prowokacyjne ataki… — jak je skutecznie odpiera! ......... 157
     Rozdzia 3. Instrumentarium retoryczne ..........................177
    Struktura przemówienia lub prezentacji ................................. 178
    Tworzenie wstpu i podsumowania
    w wykadzie lub prezentacji ................................................ 183
    Najczciej spotykane bdy w wykadach i przemówieniach ..... 192
    Nowa i skuteczna technika zadawania pyta .......................... 201
    Gupio zadane pytanie to poowa poraki…
    — druga strona techniki zadawania pyta ......................... 225
    Rozdzia 4. Wskazówki
    co do udanych wystpie publicznych ........................229
    Wskazówki dotyczce wystpie w mediach .......................... 230
    Udany small talk: niezobowizujca pogawdka
    na tematy gospodarcze ........................................................ 241
    wiczenia ............................................................................247
    Bibliografia ..........................................................................255
    4
    Werbalna prowokacja
    ROZDZIA 2.
    Nowe metody
     Prowokowanie sowem,
    czyli moliwo zastosowania celnej riposty
    Zapomnijcie o „zmotywowanej solidarnie” dialektyce (okrelenie
    filozofa RupertaLaya), profesjonalnie uprzejmej, pokerowej twarzy
    skutecznego sprzedawcy czy wpojonych spoecznie i przewiczo-
    nych uprzejmociach w prowadzeniu rozmowy.
    Nowoci jest doradca, owiadczajcy paradoksalnie swojemu
    klientowi, e zlecenie w okrelonej formie zupenie mu nie odpo-
    wiada czy psychoterapeuta, irytujcy klienta swoj odpowiedzi
    („Nie widz rozwizania paskiego problemu”), tudzie niecierpliwy
    rozmówca, kontrujcy i ironizujcy przesadnie swoj mow ciaa
    wypowied przeciwnika.
    Czynnikiem niezbdnym i zarazem granic prowokowania so-
    wem i argumentacji jest (i nadal pozostanie) dobry, oparty na emo-
    cjach kontakt, rednia czy nawet wysoka temperatura rozmowy
    oraz aktywne prowadzenie dyskusji.
    Czy istnieje co takiego, jak prowokowanie sowem?
    Gdy kilkanacie lat temu Frank Farrelly i Jeff Brandsma tworzyli
    w Stanach Zjednoczonych tak zwan „Provocative Therapy”, niezbyt
    kojarzon obecnie w innych czciach wiata, systematycznie wy-
    szukiwali wiele rónych elementów komunikacji midzyludzkiej
    zawartych w — czsto niesprawiedliwej — dialektyce, która nale-
    aa do repertuaru zachowa jzykowych dowiadczonych dzienni-
    karzy bd bya tworzywem prowadzenia rozmowy przez doradców.
    Mona j równie dostrzec w dyskusjach politycznych lub podczas
    zwykych rozmów przy stole.
    Nowoci nie jest sama technika komunikacji prowokacyjnej, lecz
    moliwo zastosowania jej w celach rozmowy terapeutycznej. Jeeli
    wyzwolimy si od zawonego kontekstu, otworz si nowe moliwo-
    ci komunikacji dla doradców, sprzedawców oraz dla wszystkich tych,
    którzy chc lub musz posugiwa si profesjonaln komunikacj.
    82
    Werbalna prowokacja
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com