tajniki ekspozycji i systemu strefowego dla fotografów cyfrowych full(1), ebooki

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • danasoch.xlx.pl
  • Podobne

     

    tajniki ekspozycji i systemu strefowego dla fotografów cyfrowych full(1), ebooki

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Spis treści
    Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
    R
    OZDZIAŁ
    1
    Podstawy fotogra i cyfrowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
    Podstawowy schemat pracy ze zdjęciem cyfrowym . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
    Struktura katalogów w programie Lightroom . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
    Photoshop — kompletna cyfrowa ciemnia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
    Podsumowanie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
    R
    OZDZIAŁ
    2
    Cyfrowy system strefowy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
    Skala strefowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
    Kalibracja zestawu narzędzi fotografi cznych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
    Krok po kroku: Lightroom . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
    Adobe Camera Raw. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
    Fotografowanie tablicy testowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
    Kalibracja kolorów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
    Krok po kroku: DNG Profi le Editor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
    Korzystanie z profi li aparatu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
    Podsumowanie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
    Poleć książkę
    Kup książkę
                    10
    Tajniki ekspozycji i systemu strefowego dla fotografów cyfrowych
    R
    OZDZIAŁ
    3
    Studium światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
    Kościoły na greckich wyspach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
    Mono Lake. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
    Liście. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
    Sztuczne oświetlenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
    Fotografowanie w nocy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
    Młoda para. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
    Oświetlenie studyjne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106
    Martwa natura . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
    Podsumowanie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
    R
    OZDZIAŁ
    4
    Postprocessing . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119
    Pierwsze kroki: kontrola wywoływania plików RAW . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
    Podstawowe poprawki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
    Kreatywna obróbka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
    Kontrola tonów fotografi i czarno-białej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
    Podsumowanie etapów ulepszania obrazu. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
    Szczegółowe podsumowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171
    Zaawansowane techniki korekty. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 172
    Zdjęcia na zakończenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 190
    R
    OZDZIAŁ
    5
    HDR — sztuka wyra nowanego oszustwa . . . . . . . . . . . . . . . . . 199
    Wykonywanie zdjęć HDR. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200
    Mapowanie tonów pliku HDR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
    Ekstremalny kontrast i szczegółowość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 227
    Eksperymentalne zdjęcie HDR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232
    Galeria HDR . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235
    Podsumowanie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 239
    Poleć książkę
    Kup książkę
                    Spis treści
    11
    R
    OZDZIAŁ
    6
    Nowe technologie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 241
    Nowe technologie rejestrowania obrazów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 242
    Tryb Anti-Blur . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
    Wykrywanie uśmiechu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
    Tryb panoramowania . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
    Tryb nocnych zdjęć z ręki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
    Wykrywanie ruchu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
    Fotografi a obliczeniowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
    Fotografi a „light-fi eld” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
    Kodowana przysłona. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 244
    Kodowana ekspozycja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 244
    Co dalej? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 245
    D
    ODATEK
    A
    Szacowanie ekspozycji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 247
    Galeria obrazów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 252
    Skorowidz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 267
    Poleć książkę
    Kup książkę
                    Cyfrowy system strefowy
    Ansel Adams swoje prekursorskie dzieło, w którym po raz pierw-
    szy opisał system strefowy, czyli
    Camera and Lens
    , opublikował
    w 1948 roku. Do tego czasu wiedza techniczna o fotografi i była
    zrozumiała wyłącznie dla inżynierów i chemików ze względu na
    wiele skal logarytmicznych i tabel ekspozycji. Adams uprościł to
    do systemu identyfi kowania i kontrolowania dziesięciu różnych
    tonów, które oznaczył rzymskimi cyframi od I do X. Ta metoda
    umożliwiła wyobrażenie sobie rezultatu danej ekspozycji i stwo-
    rzenie odbitki, która odpowiadała intencjom fotografa. Jednak
    mimo że było to uproszczenie technicznego procesu fotografowa-
    nia i wywoływania odbitek, system strefowy powszechnie uważano
    za trudny do opanowania, a jego pełne wykorzystanie wiązało się
    z nużącą procedurą testowania.
    dycyjnej metody Adamsa. Kompletny test stref można wykonać
    w niespełna jeden dzień fotografowania i oceny uzyskanych zdjęć,
    przez co stał się użyteczny dla zwykłego fotografa.
    Aby w pełni docenić ten system, musisz znać procedurę testo-
    wania i kalibrowania swojego zestawi narzędzi do uzyskiwania
    zdjęć cyfrowych. Musisz „przed naciśnięciem spustu” wiedzieć,
    jak zachowują się Twoje narzędzia, abyś miał pewność, że zdjęcia
    będą na określonym poziomie. System strefowy ma na celu umoż-
    liwienie wyobrażenia sobie zawczasu końcowego efektu, a współ-
    czesna technologia cyfrowa sprawiła, że jest to łatwiejsze niż kie-
    dykolwiek. Nie oznacza to jednak, że nie musisz testować sprzętu.
    Opisana tu procedura jest bardzo przydatna, jeśli zależy Ci na
    wysokiej jakości efektach pracy, i każdy fotograf powinien ją roz-
    ważyć przed rozpoczęciem sesji. Zanim przejdziemy do konkre-
    tów, opiszę konceptualne podstawy tworzenia wysokiej jakości
    zdjęć.
    Błyskotliwie wyjaśnione przez Adamsa reguły można zastosować
    do współczesnej fotografi i cyfrowej. Technologia cyfrowa oferuje
    stopień precyzji, który znacznie wykracza poza możliwości tra-
    Poleć książkę
    Kup książkę
                     [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mement.xlx.pl
  • Designed by Finerdesign.com